کاهش 25 درصدی فروش آیفون در هند

کدخبر: ۲۴۸۸۲۵
اقتصاد نیوز: فروش آیفون اپل در فصل تعطیلات هند در سه ماهه چهارم سال جاری حدود ۲۵ درصد کاهش یافته که اولین افت فروش طی ۴ سال گذشته بوده است .

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ فروش آیفون اپل در فصل تعطیلات هند در سه ماهه چهارم سال جاری حدود 25 درصد کاهش یافت که اولین افت فروش طی 4 سال گذشته بوده است .

این هفته پس از اینکه اپل یک سری پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش در چند بازار بزرگ نوظهور را مقصر می‌دانست، تلاش کوپرنیتو، شرکت کالیفرنیایی برای تأمین 1.3 میلیارد مشتری هندی مورد توجه قرار گرفت .

تیم کوک، مدیر اجرایی این شرکت پس از انتشار نتایج سه ماهه سوم گفت که فروش در هند در سه ماهه چهارم ثابت بوده است. این فصل شامل جشن‌های یک ماهه میشود که این هفته در دیوالی به اوج خود می رسند. این هفته اوج دوره فروش وسایل الکترونیکی است .

نیل شاه، مدیر تحقیقات کانترپوینت در هنگ کنگ گفت که بررسی‌های آنها رقم 700 تا 800 هزار را برای این فصل نشان می‌دهد که از حدود یک میلیون سال گذشته پایین تر است .

در کل سال 2018 اپل حدود 2 میلیون گوشی همراه فروخته است، یعنی یک میلیون کاهش نسبت به سال گذشته. دلیل این کاهش، تردید هندی ها برای خرید به خاطر قیمت‌های بالاست که مقصر آن عوارض تجاری و ارزش پایین روپیه است .

شاه گفت:« آیفون ها گران تر شده اند و ویژگی هایشان چندان جالب نیست. پایگاه نصب اندروید رشد زیادی کرده ولی پایگاه جدید مشتری برای اپل وجود ندارد» .

تیم کوک در روز سه شنبه مشکلات این شرکت در هند را «سرعت گیرهای زیاد در طول یک سفر طولانی» اعلام کرد. اکثر تحلیلگران می‌گویند که پرستیژ برند اپل با افزایش قدرت خرید هندی ها، آن را به موقعیت گذشته برمی گرداند .

شاه گفت در حالی که اکثر گوشی های فروخته شده در سال جاری مدل های قدیمی تر آیفون بوده اند، قیمت بالای آن یعنی اینکه درآمد هند از اپل در سال جاری نسبت به سال گذشته ثابت می‌ماند و یا رشد ناچیزی می‌کند .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید