بازار کساد اجاره در مناطق لوکس پایتخت+جدول قیمت

کدخبر: ۲۴۹۲۶۷
دنیای اقتصاد : رخوت در بازار آپارتمان‌های اجاری تهران در هفته‌های اخیر در تمام نقاط شهر مشهود است اما در این میان بازار آپارتمان‌های لوکس منطقه یک بیشتر تحت تاثیر جو پاییزی کنونی قرار گرفته و دچار رخوت شده است. دنیای اقتصاد : رخوت در بازار آپارتمان‌های اجاری تهران در هفته‌های اخیر در تمام نقاط شهر مشهود است اما در این میان بازار آپارتمان‌های لوکس منطقه یک بیشتر تحت تاثیر جو پاییزی کنونی قرار گرفته و دچار رخوت شده است.
بازار کساد اجاره در مناطق لوکس پایتخت+جدول قیمت

به گزارش «اقتصادنیوز»، واسطه‌های ملکی فعال در بازار املاک اجاری آپارتمان‌های منطقه یک معتقدند بهای اجاره بالای این املاک علت مضاعفی است که رکود بازار اجاره را در این منطقه عمیق‌تر کرده است. بررسی فایل‌های موجود در بازار اجاره منطقه یک نیز نشان می‌دهد فایل‌های رسوبی در این بازار بسیار پرتعداد است و برخی از آنها بیش از یک ماه است که در بازار باقی مانده‌اند.

تحقیق از واسطه‌ها نشان می‌دهد میزان مراجعه برای اجاره این گروه از املاک از ابتدای مهر ماه به بعد به شدت کاهش یافته است. از طرفی انگیزه اصلی کسانی که فصل جاری را به جای تابستان برای نقل و انتقال و اجاره ملک انتخاب کرده‌اند، یافتن آپارتمانی با قیمت مناسب‌تر در بازار نسبتا آرام پاییزی بوده است. اما قیمت‌های پیشنهادی تعدیل نشده و تقریبا در سطح اجاره‌بهای فایل‌ها در تابستان، موجب شده اغلب جست‌وجوگران حاضر در بازار نیز از یافتن آپارتمان مطلوب خود در گران‌ترین منطقه تهران ناکام بمانند. در حال حاضر بهای عرف اجاره آپارتمان در منطقه یک بر اساس موقعیت قرارگیری ملک بین ۲ تا ۴ میلیون تومان است اما نرخ متعارف و میانگین که تواتر بیشتری دارد و مربوط به آپارتمان‌های میانسال با امکانات قابل قبول در موقعیت‌های منطقه‌ای متوسط (و نه کاملا لوکس) منطقه یک است، عموما بین ۲ تا ۳ میلیون تومان است. در عین حال خانه‌های قدیمی و فاقد امکاناتی نیز در این منطقه پیدا می‌شود که با اجاره‌بهای پایین‌تر از این رقم عرضه می‌شود. از طرفی اغلب موجران مایل به دریافت اجاره‌بهای بیش از ۳ میلیون تومانی به اضافه ودیعه مشخص بر اساس متراژ و موقعیت آپارتمان هستند و کمتر حاضر می‌شوند بخشی از این رقم را با دریافت ودیعه بیشتر، تعدیل کنند. این موضوع یافتن آپارتمان اجاری در منطقه یک را برای قشر متوسط به بالا هم دشوار کرده و تنها طبقه مرفه در بازار اجاره منطقه یک امکان یافتن گزینه مطلوب خود را به آسانی خواهند داشت.

 

 

07-03

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید