اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سازمان استخدامی

کدخبر: ۲۴۹۷۲۶
اقتصادنیوز: رئیس سازمان اداری و استخدامی با توجه به قانون منبع به کارگیری بازنشستگان، پس از استعفای «علی اکبر اولیا» رئیس سازمان ملی بهره وری، در حکمی «فاطمه پهلوانی» را به این سمت منصوب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هفته گذشته در فضای مجازی خبر استعفای «علی اکبر اولیا» رئیس سازمان ملی بهره وری منتشر شد.

سازمان اداری و استخدامی دلیل این استعفا را ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان عنوان کرد و بر این اساس «مجید انصاری» رئیس این سازمان «فاطمه پهلوانی» را به جای وی، منصوب کرد. قرار است مراسم تودیع و معارفه امروز برگزار می شود.

«فاطمه پهلوانی» پیش از این، سرپرست تشکیلات و بهبود روش ها در شهرداری تهران بود.

به گزارش ایرنا، دوم مردادماه امسال نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند.

27 شهریورماه نیز رییس جمهوری در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آن را به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ابلاغ کرد و 31 شهریور در روزنامه رسمی کشور به چاپ رسید.

براساس این قانون که با هدف بکارگیری جوانان در مسئولیت های اجرایی تهیه و تصویب شده است، استانداران، سفیران، معاونان، وزیران و ایثارگران کمتر از 50 درصد مشمول منع بکارگیری بازنشستگان می شوند و نمی توان در این جایگاه ها از نیروی بازنشسته استفاده کرد.

همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است. وزارت اطلاعات نیز می تواند تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی از بازنشستگان استفاده کند.

به گفته «جمشید انصاری» رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، 210 نفر از مقام ها و مسئولان دولتی بجز وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح مشمول اصلاحیه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می شوند و دستگاه‌های دولتی باید تا 26 آبان ماه نسبت به تعیین تکلیف و انتصاب افراد جایگزین اقدام کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید