​ریزش ۳۵۰۰ واحدی شاخص بورس

کدخبر: ۲۴۹۹۸۵
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس در پایان معاملات روز جاری با کاهش ۳۵۶۲ واحدی به ۱۸۰ هزار و ۶۶۸ واحد رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۳۱۵ واحدی به ۲۸ هزار و ۱۸۰ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۳۶۸۲واحدی به ۱۹۰ هزار و ۴۹۸ واحد، شاخص بازار اول با کاهش ۲۸۲۲ واحدی به ۱۳۴ هزار و ۳۲۳ واحد و شاخص بازار دوم با کاهش ۶۱۴۱ واحدی به ۳۵۳ هزار و ۹۷۵ واحد رسید.

نمادهای تاثیر گذار

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی داده گستر عصر نوین با ۱۴ واحد، پتروشیمی مبین با ۱۳ واحد و حفاری شمال با ۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۵۲ واحد، فولاد مبارکه با ۲۳۲ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۱۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۸۰۴  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و ۳۸۷ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷۷ هزار و ۳۰۴ نوبت داد و ستد بود.

توقف و بازگشایی نمادها

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهمن، گروه دارویی البرز، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، عطرین نخ قم از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ ایرانیان، عطرین نخ قم، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، توکاریل، مهندسی نصیر ماشین، پارس الکتریک، سیمان لار سبزوار، حق تقدم استفاده نشده سهام سیمان کردستان، داروسازی زهراوی و سرمایه‌گذاری ملت متوقف شدند.

معاملات درون‌گروهی

بر اساس آمارهای موجود امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۱۰ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

همچنین کمتر از ۸ میلیون سهم بیمه دانا به ارزش کمتر از دو میلیارد تومان کد به کد شد، در پتروشیمی جم نیز ۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت و ۵ میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان توانست معاملات درون‌گروهی را تجربه کند.

امروز همچنین دو میلیون سهم پتروشیمی پارس به ارزش بیش از ۷.۵ میلیاردتومان و دو میلیون سهم پتروشیمی خراسان به ارزش کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه شدند.

به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۷۷ هزار و ۲۹۴ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۳۸۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۳۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۸۷ هزار و ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک