اقتصاد مقاومتی، شرایط مقابله با تحریم را پیش‌بینی کرده است

کدخبر: ۲۵۰۳۴۹
اقتصادنیوز: قاسمی فرزاد گفت: اقتصاد مقاومتی راهکارهای کاهش تکانه‌ها بر اثر تحریم‌ها را در گذشته پیشنهاد داده بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا قاسمی فرزاد مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در حاشیه نشست مطبوعاتی سومین دوره برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: با خروج یک جانبه ایران از برجام، تکانه‌هایی بر اقتصاد وارد شد و شاهد شوک‌هایی بودیم؛ اما باید توجه داشت که آموزه‌های اقتصادی مقاومتی در این راستا شرایط موجود را پیش‌بینی کرده بود و اقتصاد مقاومتی راهکارهای کاهش تکانه‌ها بر اثر تحریم‌ها را در گذشته پیشنهاد داده بود.

وی افزود: در سال‌های گذشته کارگروه‌های مختلفی در حوزه رشد و توسعه اقتصادی در استانداری تهران تشکیل شد و یکی از این بخش‌ها برگزاری نمایشگاه ایران اکسپور 2018 بود، زیرا دور قبلی این نمایشگاه با موفقیت‌های خوبی برگزار شد و تصمیم گرفتیم دور جدید را با قوای کامل برگزار کنیم.

قاسمی‌فرزاد یادآوری کرد:‌ امروز شاهدیم با هماهنگی‌ها و اقداماتی که از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده 700 بازرگان در نمایشگاه ایران اکسپور 2018 شرکت خواهند کرد و این موضوع باعث دلگرمی و قوت قلب برای اقتصاد کشور است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد:‌ ممکن است تبلیغات ناامید کننده علیه کشور وجود داشته باشد و دشمنان تلاش کنند که در جامعه سیاه نمایی انجام دهند، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد به دلیل حمایت بسیاری از کشورهای جهان از ایران اثرات و تبعات تحریم‌ها نسبت به دوره‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی یادآوری کرد: یکی از اقدامات موثر در مقابل تحریم‌ها توسعه صادرات و توجه به زمینه‌های مختلفی همچون صنعت و کشاورزی است که می‌تواند صادرات در آنها گسترش یابد.

قاسمی‌فرزاد  بیان کرد: به طور حتم با همدلی و همبستگی می‌توانیم بر مشکلات به وجود آمده در اثر تحریم‌ها غلبه کنیم.

در ادامه این نشست محمد رئوف قادری مدیر عامل نمایشگاه‌های شهر آفتاب گفت: سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران در حقیقت سکوی پرش صادرات کشور به دیگر نقاط دنیا خواهد بود.

مدیر عامل نمایشگاه‌های شهر آفتاب افزود: تحریم‌ها بزرگترین فرصت برای صادرات کشور است و جهش صادراتی در هفت ماه گذشته موید این موضوع است.

وی با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی صادرات کشور گفت: برندینگ یکی از اصلی‌ترین مشکلات صادرات کالاهای ایرانی به نقاط دیگر دنیاست و متأسفانه کالاهای محدودی وجود دارد که در سایر کشورها به عنوان برند مطرح باشند.

قادری افزود: با توجه به اینکه حوزه‌های بسیار قوی تولیدی در کشور وجود دارد و با وجود مزیت‌هایی همچون نفت، گاز و انرژی می‌توانیم در حوزه برندینگ قوی عمل کرده و کالاهای خود را در دنیا مطرح کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه‌های شهر آفتاب با اشاره به تسهیل صادرات توسط نهاهایی همچون صندوق ضمانت صادرات گفت: امیدواریم در آینده بروکراسی‌های سخت اداری برداشته شده و بدون شک استراتژی نمایشگاه‌هایی همچون ایران اکسپور برداشته شدن موانع صادراتی در داخل کشور است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه‌های مختلف کشور از جمله نمایشگاه‌های شهر آفتاب بتوانند فرصت‌های بیشتری را برای تبدیل صادرات در کشور فراهم آورند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید