​عوامل موثر بر تشدید رکود معاملات بورس

کدخبر: ۲۵۰۳۹۵
اقتصادنیوز: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عواملی مانند افزایش ریسک‌های مربوط به تحریم‌ها و کاهش هیجانات در کنار رکود اقتصادی موجب شده تا رکود معاملات بازار سهام تشدید شود.

به گزارش اقتصادنیوز علی زارعی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به کاهش رونق در معاملات بازار سهام گفت: افزایش ریسک‌های مربوط به تحریم‌ها موجب بروز رفتار احتیاطی در رفتار سرمایه‌گذاران شده که این موضوع موجب شده تا استراتژی سهامداران از سهام مربوط به شرکت‌های صادرکننده به سمت گروه‌هایی برود که کمترین تاثیر را از تحریم‌ها می‌بینند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: علاوه بر این، پس از رونق نسبی که در بازار سهام به یکباره و در بازده کوتاه‌مدت اتفاق افتاد و شاهد افزایش چشمگیر شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در بازار بودیم، رفته رفته این هیجان در حال فرونشستن است و نقدینگی از بهانه کافی برای حضور بیشتر در بازار سرمایه برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: این روزها شاهد این هستیم که در بازار سهام، شاخص بورس و قیمت ها با رشد و اقبال یکباره مواجه شده و روز دیگر شاهد افت چند هزار واحدی شاخص هستیم که این موضوع بیانگر عدم وجود ثبات اقتصادی و نبود استراتژی خاص در بازار سهام است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر دسته‌ای از معامله‌گران نیز این روزها در انتظار انتشار گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها هستند که این موضوع نیز موجب شده تا معاملات با احتیاط بیشتری دنبال شوند.

وی اظهار داشت: همانگونه که تحریم‌ها بر کلیت بازار سرمایه و در نتیجه رفتار معامله‌گران اثر گذاشته است، این موضوع می‌تواند در انتشار گزارشات شرکت‌ها نیز اثرگذار باشد، بنابراین مواردی چون نقل ‌و انتقالات پول، دشواری حمل‌ و نقل کالا و ... از جمله عواملی هستند که در سودآوری و پیش‌بینی سودآوری و تولید شرکت‌ها تاثیر داشته و می‌توانند سمت و سوی معاملات بازار سهام را تغییر دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید