ورود زنان به هیات همیشه مردانه مدیره شرکت ملی نفت+عکس

کدخبر: ۲۵۱۱۳۰
اقتصادنیوز: امروز نیز وزیر نفت برای نخستین بار «زهرا گودرزی» را به عضویت در هیات مدیره این شرکت منصوب کرد.وزیر نفت برای نخستین بار در سال‎های فعالیت شرکت ملی نفت با صدور حکمی یک بانو را به عنوان عضو اصلی هیات مدیره این شرکت منصوب کرد که یکی از مهمترین بنگاه اقتصادی کشور محسوب می شود.
ورود زنان به هیات  همیشه مردانه مدیره شرکت ملی نفت+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، صنعت نفت تا چندی پیش به عنوان صنعتی مردانه به شمار می رفت و زنان امکان راه یافتن به پست های ارشد مدیریتی در آن را نداشتند اما در دولت یازدهم و دوازدهم، این روند تغییر کرد و زنان به تدریج در پست های مختلف منصوب شدند.

انتصاب «مرضیه شاهدایی» به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سپس قائم مقامی وزیر نفت، نقطه اوج ورود زنان به صنعت نفت محسوب می شود.

امروز نیز وزیر نفت برای نخستین بار «زهرا گودرزی» را به عضویت در هیات مدیره این شرکت منصوب کرد.

در این حکم انتصاب آمده است: «اکنون که در اجرای سیاست‎های نظام و دولت در ارتقای جایگاه جوانان و زنان در ساختار مدیریتی کشور، به عنوان نخستین بانو به عضویت مهمترین بنگاه اقتصادی کشور منصوب می‎شوید، مسوولیتی مهم نیز در ارائه الگوی مدیریتی یک خانم متعهد ی بر عهده خواهید داشت.»

گودرزی به مدت چهار سال، به عنوان عضو اصلی هیات‎مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب شده است.

وی تاکنون مسوولیت هایی مانند عضویت در کمیته تهیه و تنظیم قراردادهای جدید نفتی در شرکت ملی نفت ایران، مذاکره‎کننده ارشد حقوقی در قراردادهای بالادستی، مشاور حقوقی کمیته بازنگری قراردادهای نفتی و دبیری هیات تطبیق قراردادهای نفتی را بر عهده داشت.

وزیر نفت امروز در حکمی دیگر «سعید خوشرو» مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، را به مدت چهار سال به‌عنوان عضو اصلی هیات مدیره این شرکت منصوب کرد.

براساس اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، مسوولیت اداره این شرکت برعهده هیات ‌مدیره است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید