پروازهای آزمایشی خودروهای پرنده در ژاپن با هدف استفاده عملی از آنها در سال 2020 + عکس

کدخبر: ۲۵۱۲۰۲
اقتصاد نیوز: دولت ژاپن در حال پیشبرد برنامه ای برای صدور مجوز به پروازهای آزمایشی خودروهای پرنده در سال آینده با هدف استفاده عملی از آنها در سال 2020 میلادی است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصر ایران، وزارت خانه های صنعت و ترابری ژاپن روز شنبه پیش نویس برنامه ای برای یک نقشه راه در این زمینه، بر اساس فناوری قابل استفاده در ژاپن را منتشر کردند.

این امر پس از نشست روز گذشته (جمعه) شرکت های خصوصی در حال توسعه و تولید این خودروها در توکیو، صورت گرفت.

 

1

مقامات ژاپن امیدوار هستند که این خودروهای پرنده پهپاد مانند در اواسط دهه 2020 میلادی وسیله حمل و نقل در جزیره های دور افتاده و مناطق کوهستانی و در نیمه دوم همان دهه نیز در مناطق شهری مورد استفاده قرار گیرند.

خودروهای پرنده، ماشین های الکتریکی هستند که بر اساس فناوری پهپادها توسعه یافته اند بسیاری از سازمان ها در سراسر جهان درحال توسعه این نوع خودروها هستند که انتظار می رود باعث تسهل در ترافیک جاده ها شود و ارایه خدمات لجستیکی را کاراتر سازد.

پهپادها امروز در کنار کاربردهای مختلف آن مانند سرگرمی و تصویربرداری، امداد و نجات و تحقیقات علمی به یکی از ابزارهای سریع و مطمئن انتقال کالا نیز تبدیل شده است.

به لطف وزن کم، سرعت بالا، قدرت مانور عالی و مصرف انرژی پایین، این پرنده های هدایت شونده در خیلی از کشورهای اروپایی، امریکایی و اسیایی مانند ژاپن و چین به گزینه ای مناسب برای تحویل بسته ها و مرسولات پستی در کشورهای پیشرفته تبدل شده اند پهپادها در ترافیک گرفتار نمی شوند و نیازی به دنبال کردن مسیرهای پر پیچ و خم خیابان ها و کوچه ها ندارند.

این ربات ها سریع تر از هر دوچرخه، موتورسیکلت و خودرویی می توانند تحویل کالا در یک شهر را به انجام برسانند بنابراین به هیچ وجه عجیب نیست که کمپانی های بزرگ متعددی در سراسر دنیا به دنبال استفاده از این پستچی های کوچک و سبک در شبکه های توزیع باشند.

به تازگی یک شرکت چینی در شرایطی که روزانه میلیون ها بسته پستی جابجا می کند مجوز استفاده از پهپاد را برای ارسال این مرسوله ها از دولت دریافت کرده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید