هند خرید نفت ایران را ادامه خواهد داد

کدخبر: ۲۵۱۲۳۳
اقتصاد نیوز: رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت: در چارچوب کلی سیاست‌ها، نفت به هندی‌ها می‌فروشیم تا سود، عاید کشور شده و منافع ملی تامین شود و در تداوم مراوده با این کشور با رشد سرمایه گذاری خارجی می‌توانیم امنیت ملی را نیز تضمین کنیم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایلنا؛ ابراهیم جمیلی درباره روابط تجاری ایران و هند و مراودات نفتی با این کشور در شرایط کنونی تحریم اظهار داشت: هند در دور قبلی تحریم هم یکی از مشتریان پایدار ما بود و تا آخر نفت خود را از ما می‌خرید، اکنون هم طی مذاکراتی جزء کشورهایی بوده که اعلام کرده مبادلات خود، از جمله خرید نفت را با ایران ادامه خواهد داد.

وی افزود: هند یکی از کشورهایی است که مشمول معافیت‌های تحریمی آمریکا قرار گرفته و بنده تصور می‌کنم علاقه‌مند است همچنان با ایران کار کند، امیدواریم این روش همچنان ادامه پیدا کند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند در ادامه با بیان اینکه ما نیز باید تلاش کنیم فشار از جانب آمریکا به این کشور کمتر شود، خاطرنشان کرد: ما در یک چارچوبی با این کشور همکاری می‌کنیم و برخی توافقات هم انجام شده است، در این فضا نباید برای هر کشوری که از ما نفت می‌خرید شرط و شروط سرسختانه در نظر بگیریم چرا که قرار است در شرایط سخت فعلی بتوانیم صادرات نفت را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: در چارچوب کلی سیاست‌ها ما نفت به آنها می‌فروشیم تا سود عاید کشور شده و منافع ملی تامین شود، باید تلاش کنیم این رویه تداوم داشته باشد.

جمیلی بیان کرد: در حال حاضر ارتباط ما با هند در بندر چابهار نسبت به سایر کشورها بیشتر است، باید سعی کنیم جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتری داشته باشیم تا امنیت ملی بیشتر تضمین شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی فرقی ندارد که صادرات نفت در ازای دلار، یورو، روپیه و یا کالا باشد باید به نحوی عمل کنیم که منافع ملی حفظ شود.

به گزارش ایلنا، هند اخیرا به شدت تحت فشار ایالات متحده قرار گرفته است تا خرید نفت خام ایران را به صفر کاهش دهد. هند پس از چین و ایالات متحده به ترتیب بر حسب قدرت خرید، سومین اقتصاد جهان را دارد و سومین واردکننده نفت خام جهان است. علاوه بر این، دومین مشتری بزرگ ایران است که  ۳۳ درصد از صادرات نفت خام ایران را تشکیل می‌دهد. هند به دنبال منافع ملی خود است. بنابراین، آنگونه که از شواهد امر پیداست همچنان به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید