کریمی: دولت به وظایف خود در حوزه کشاورزی عمل کند

کدخبر: ۲۵۱۷۸۱
اقتصادنیوز: نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: حمایت کلامی از بخش کشاورزی را از شما نخواستیم. به قوانین مصوب مجلس و وظایف خودتان در حوزه‌ی کشاورزی عمل کنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک هفته وحدت آنچه را احضار معنی‌دار نام‌آور جهانی علی دایی خواند تقبیح کرد و در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ما حمیت کلامی از بخش کشاورزی را از شما نخواستیم لطف کنید به قوانین مصوب مجلس و وظایف خود در حوزه‌ی کشاورزی عمل کنید.

وی افزود: چرا که طبق قانون دولت موظف است قبل از آغاز فصل کشت قیمت تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم را با افزایش حداقل معادل نرخ تورم سالانه مشخص و اعلام کند. این موضوع چند سالی است که به موقع انجام نمی‌شود. به نحوی که گندم‌زاران در سال جاری 3350 میلیارد تومان مالیات پنهان داده‌اند؛ یعنی 25 درصد ناشی از فروش گندم؛ به نحوی که این گندم کیلویی 322 تومان کمتر قیمت گذاری شده است. آن وقت سرشان منت می‌گذاریم که از مالیات معاف هستید.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: در برنامه‌ی استفاده از روش‌های نوین آبیاری به نحوی که در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی تاکید شده حداقل باید 85 درصد هزینه مدرن کردن روش‌های آبیاری توسط دولت پرداخت شود. با چه مبنای قانونی و کارشناسی نرم‌هایی را به استان‌ها ابلاغ کردید و مانع اجرای پروژه‌های مرتبط می‌شوید؟ برای اجرایی کردن بند و تبصره 16 بودجه 97 در خصوص بخشودگی و بیمه دیرکرد و تعهد به پرداخت سود تسهیلات دریافتی تولید کنندگان توسط دولت هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

کریمی تاکید کرد:‌ در بحث امهال سه ساله تسهیلات مناطق خسارت دیده از حوادث هم این چنین است. مردم شریف بلاتکلیف و سرگردان بین دستگاههای اجرایی و بانک‌های عامل در حال رفت و آمد هستند. هر چه سریعتر هیات دولت این موضوع را نهایی کند. ایرادات اعتباری را برطرف کرده و هماهنگی‌های لازم را با بانک مرکزی و بانکهای عامل انجام دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید