۵ دلیل ریزش قیمت رمز ارزها/ سقوط ۱۷ درصدی بیت کوین

کدخبر: ۲۵۱۸۶۱
اقتصادنیوز:‌کاهش قیمت رمز ارزها دلایل مهمی داشته و همین مسائل باعث شده تا ارزهای رمزنگار ۷ تا ۴۴ درصد کاهش قیمت داشته باشند و بیت کوین نیز سقوطی ۱۷ درصدی را تجربه کند.
۵ دلیل ریزش قیمت رمز ارزها/ سقوط ۱۷ درصدی بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، رمز ارزها از جمله بیت کوین در یک هفته اخیر بیشترین کاهش قیمت در سال میلادی جاری را تجربه کردند و قیمت آنها با شوک‌هایی ناگهانی و به دلایل مختلفی دچار سقوط شد که در نهایت سبب شده تا رمز ارزها از ۷ تا ۴۴ درصد سقوط قیمت را در روز گذشته تا به امروز تجربه کرده‌اند؛ در ادامه به دلایل سقوط بازار رمز ارزها و افت قیت شدید بیت کوین نگاهی خواهیم داشت.

سرمایه گذاران بازار ارزهای رمزنگاری شده در طول یک هفته اخیر و به خصوص ۴۸ ساعت اخیر شرایط بسیار سختی را گذرانده‌اند چرا که قیمت بیت کوین از حدود هفته گذشته از ۶ هزار دلار حالا به رقمی در حدود ۴ هزار و ۵۰۰ دلار سقوط کرده و نمودارها نشان از ادامه این روند دارد دارد که شرایط تصمیم گیری برای بازگیران بزرگ بازار ارزهای رمزنگار را سخت می‌کند.

از جمله دلایل کاهش ارزش بازار ارزهای رمزنگار و افت شدید قیمت رمز ارزها از جمله بیت کوین باید به موراد زیر اشاره داشت:

فورک شدن ارزهای رمزنگار و انشعاب منظم زنجیره ارزهای دیجیتالی یکی از دلایل سقوط قیمت ارزهای رمزنگاری شده است.

از جمله دلایل افت قیمت رمز ارزها ناامیدی فعالان و بازیگران بزرگ این بازار به تصویب قوانین و ورود بانک‌های مرکزی با اهمیت بالای برای تعیین تکلیف وضعیت ارزهای رمزنگاری شده است که در نهایت به جای تعیین وضعیت، برخی از بانک‌های مرکزی برای ایجاد رمز ارز ملی تصمیم  و اقدام کرده‌اند.

هک شدن صرافی‌های بیت کوین و رمز ارزها و سرقت دارایی‌های دیجیتال توسط کلاهبرداران و سارقان سایبری با استفاده از بدافزارها یکی از مسائلی بوده که برای بازیگران صنعت رمز ارز ترس و نگرانی ایجاد کرده و نقش بزرگی در زمینه افت قیمت رمز ارزها داشته است.

سقوط بازارهای سرمایه‌ای از جلمه بازار  سرمایه و املاک در چندماه اخیر باعث شده تا قیمت سایر بازارها از جمله بازار رمز ارزها کاهش محسوسی داشته باشد؛ این مسئله با توجه به کاهش تقاضا باعث شده تا تشدید کاهش قیمت صورت بگیرد و بسیاری از سرمایه گذاران از بازار خارج یا تصمیم به فروش برخی از دارایی خود بگیرند.

شاید یکی از مهم ترین دلایل سقوط قیمت بیت کوین، عدم پذیرش رمز ارزها از جمله بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگ و تاثیر گذار، بانک‌ها و دولت‌ها به صورت رسمی و انجام فعالیت به صورت غیر مستقیم و توسط بانک‌های کوچک است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید