قاچاق روزانه 13 میلیون لیتر بنزین در کشور

کدخبر: ۲۵۱۸۹۳
اقتصاد نیوز: معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در سه ماه اخیر روزانه ۱۰ تا ۱۳ میلیون لیتر سوخت کشور، قاچاق شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، عبدالله هندیانی گفت: با اقدامات کنترلی وزارت نفت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و استان‌های مرزی، این رقم اکنون 2 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به نوسانات نرخ ارز در ابتدای امسال افزود: این موضوع موجب شد با توجه به اختلاف قیمت سوخت یارانه ای داخل کشور و سوخت فوب منطقه ، قاچاق سوخت افزایش یابد .

وی ادامه داد : بر اساس برآورد­ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سه ماه اخیر ، حدود 3 میلیارد لیتر سوخت قاچاق شده است.

هندیانی افزود: با کنترل کدیینگ کارت های سوخت شناور و مهاجر، بیش از 150 تا 160 هزار کارت مهاجر ابطال شده است و وزارت نفت هم در حال احیای کارت های سوخت است.

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش مجری درباره تعیین تکلیف 23 هزار میلیارد تومان اموال تملیکی گفت:­ سازمان اموال تملیکی به جز اموال قاچاق، اموال تملیکی ناشی از کمرگ را هم شامل می شود .

هندیانی افزود : مقرر شد در دو هفته آینده سازمان اموال تملیکی ارقام و آمار موجود را تفکیک و اعلام کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید