وزیر اقتصاد: ۹۰ درصد مصوبات هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار اجرا نمی شود

کدخبر: ۲۵۱۹۰۶
اقتصاد نیوز: فرهاد دژپسند در بیست و سومین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با اشاره به ارایه گزارش دلایل عدم همکاری دستگاه ها در اجرای مصوبات هیات به سران قوا، گفت: ۹۰ درصد مصوبات هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار اجرا نمی شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ وزیر اقتصاد تاکید کرد: نباید به راحتی از کنار این مسئله عبور کرد، بلکه باید با اخذ دلایل عدم همکاری از دستگاه هایی که در اجرای مصوبات همکاری لازم را ندارند گزارشی مستند و تحلیلی را به روسای سه قوه منعکس کنیم، زیرا این یک موضوع فرا قوه ای است.

وی با بیان اینکه برخی روش ها و فرآیندهای غلط جزو ذات ساختار اداری کشور شده است، خاطرنشان کرد: باید این فرآیندها بوسیله کار کارشناسی شناسایی و حذف شوند. دژپسند تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می شود در حوزه مقررات زدایی، راه ها و فرآیندهای غلط و زاید شناسایی و حذف می شوند اما همان فرآیندها به شکلی دیگر ظاهر و باعث ایجاد مانع می شوند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه شاخص های آزادی اقتصادی کشور، در همه مولفه ها به جز اندازه دولت، بهبود پیدا کرد، خاطرنشان کرد: برخی از مداخله گری های دولت بی مورد است. در ادامه بیست و سومین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار، ضمن ارائه گزارش عملکرد این هیات توسط معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد، موضوعات تعیین تکلیف پنجره واحد ارائه خدمات و صدور مجوزهای کشور (پیشخوان مجوزها و خدمات کشور) و بخشنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت مشتمل بر مقررات محدود کننده برای فعالیت فروشگاه های زنجیره ای، مورد بررسی و تصمیم گیری توسط اعضاء قرار گرفت.

گفتنی است، بیست و سومین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با حضور کوهکن، نماینده مجلس شورای اسلامی و روسا یا نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، دادستان کل کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، دیوان محاسبات کشور، اتاق تعاون، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت حقوقی رییس جمهور و اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید