اقدامات آمریکا برای ممانعت از ارسال نفت به سوریه از طریق شبکه ایرانی روسی

کدخبر: ۲۵۱۹۰۷
اقتصاد نیوز: دولت آمریکا اعلام کرد اقداماتی را برای ممانعت از ارسال میلیون ها بشکه نفت ایران به سوریه از طریق یک شبکه ایرانی روسی انجام داده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ دولت آمریکا اعلام کرد اقداماتی را برای ممانعت از ارسال میلیون ها بشکه نفت ایران به سوریه از طریق یک شبکه ایرانی روسی انجام داده است.

به گفته خزانه داری آمریکا یک شهروند سوری با استفاده از شرکت روسی خود نفت خام ایران را با کمک یک شرکت دولتی روس به سوریه صادر می کرده است.

بر اساس ادعای خزانه داری آمریکا، از سال 2014 کشتی های حامل نفت ایران فرستنده های ردیاب خود را خاموش می کردند تا مقصد این محموله ها در خاک سوریه را پنهان کنند. این گزارش همچنین گفته که وزارت امور خارجه و گارد ساحلی آمریکا یک نظر مشورتی برای جامعه کشتیرانی جهان در مورد ریسک های حمل نفت برای دولت سوریه منتشر کرده اند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: «امروز ما در حال اقدام علیه یک طرح پیچیده هستیم که ایران و روسیه از آن برای تقویت حکومت بشار اسد و تامین مالی فعالیتهای ایران استفاده کرده اند.»

وی مدعی شد، مقامات بانک مرکزی ایران به سوء استفاده از سیستم مالی بین المللی ادامه می دهند.

خزانه داری آمریکا در این چهارچوب چند شهروند و شرکت سوری، روسی و لبنانی را که گفته شده نقشی محوری در انتقال نفت ایران به سوریه داشته اند تحت تحریم قرار داده است. همچنین رسول سجاد و حسین یعقوبی میاب از مسئولان بانک مرکزی ایران به خاطر دست داشتن در این طرح تحریم شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید