وزیر نفت:

مساله سهمیه بندی و تغییر قیمت سوخت مطرح نیست

کدخبر: ۲۵۲۰۰۶
اقتصادنیوز: وزیر نفت با تاکید بر اینکه مساله سهمیه بندی و تغییر قیمت مطرح نیست، گفت: الزامی شدن کارت سوخت با هدف کاهش قاچاق سوخت مورد توجه قرار گرفته است.
مساله سهمیه بندی و تغییر قیمت سوخت مطرح نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بیژن زنگنه» امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسی نیست که خودرو و پلاک داشته باشد و کارت سوخت برای آن صادر نشده باشد؛ اگر فردی کارت سوخت خود را مفقود کرده، کارت جدید برای وی صادر می شود.

وی ادامه داد: افرادی که کارت سوختشان مفقود شده است، باید از شنبه سوم آذر تا بیست و چهارم آذرماه در سامانه دولت همراه ثبت نام کنند تا برایشان کارت صادر شود.

وزیر نفت اظهار داشت: کارت سوخت به تنهایی نمی تواند از قاچاق جلوگیری کند اما می تواند آن را کاهش دهد.

زنگنه درباره تغییر قیمت حامل های انرژی در سال آینده نیز گفت: این بحثی است که دولت باید لایحه بدهد و در مجلس مطرح شود؛ اما موضوع کارت سوخت هیچ ربطی به قیمت و سهمیه بندی ندارد؛ می خواهیم جلوی قاچاق را بگیریم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «خودروهای خارجی کارت سوخت ندارند، برای آنها چه برنامه ای دارید؟» گفت: خودروهای خارجی در گذشته سهمیه نداشتند اما کارت سوخت دارند.

وزیر نفت درباره تولید بنزین و کافی بودن آن برای مصرف داخلی نیز گفت: تولید بنزین در این فصل کفاف مصرف داخلی را می دهد.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها از تاریخی که بزودی اعلام خواهد شد، فقط با استفاده از کارت سوخت انجام می شود و مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت تا 24 آذر مهلت دارند برای دریافت کارت جدید اقدام کنند.

مالکان خودروها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، لازم است به ترتیبی که در رسانه‌ها توضیح داده خواهد شد، از تاریخ شنبه (3 آذر)، حداکثر تا شنبه (24 آذر) نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارتسوخت جدید اقدام کنند.

به منظور تسهیل در دریافت کارت جدید سوخت، امکان دسترسی به سامانه ثبت مشخصات از طریق اینترنت یا تماس تلفنی فراهم شده که نحوه دسترسی و اقدام، از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم خواهد رسید. برای ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت جدید، هیچ مبلغی از متقاضیان توسط شرکت ملی پخش دریافت نخواهد شد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده، پس از فراهم شدن امکان تحویل سوخت با کارت برای عموم دارندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که بزودی اعلام خواهد شد، بنزین فقط با ارائه کارت به خودروها و موتورسیکلت‌ها تحویل خواهد شد.

میزان مصرف بنزین کشور با رشد حدود 10 درصدی نسبت به پارسال به حدود روزانه 90 میلیون لیتر رسیده است که تخمین زده می شود حداکثر 10 میلیون لیتر از آن به صورت قاچاق از کشور خارج شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید