آخرین تحولات قیمت سکه و ارز در بازار پایتخت؛ تداوم شیب نزولی

کدخبر: ۲۵۲۰۳۹
اقتصادنیوز: امروز هم همچون روزهای گذشته قیمت سکه، طلا و ارز روند کاهشی خود را به صورت نسبی ادامه داد تا پرونده بازار در آبان‌ماه با شیب کاهشی بسته شود.
آخرین تحولات قیمت سکه و ارز در بازار پایتخت؛ تداوم شیب نزولی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (چهارشنبه) به چهار میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار در حال حاضر معادل یک میلیون و ۶۵۵ هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای ۱۸ عیار قیمتی معادل ۳۸۰ هزار تومان دارد.

امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۷۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۲۴ دلار رسیده است.

عضو اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در تشریح وضعیت امروز بازار طلا و سکه اعلام کرد که قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند کاهشی خود را ادامه داده و پیش‌بینی می‌شود با این وضعیت بخشی از ارز و سکه‌های خانگی به بازار برگردد که اگر این اتفاق بیافتد حباب سکه به حداقل خواهد رسید.

محمد کشتی آرای با بیان این‌که قیمت طلا هیچ حبابی ندارد، در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا اینگونه توضیح داد که در دو روز گذشته قیمت ارز برخلاف ابتدای هفته جاری، سیر نزولی پیدا کرده و به کانال ۱۲ هزار تومان برگشت که بلافاصله تاثیر خود را بر بازار سکه و طلا گذاشت و باعث کاهش تقاضا شد.

تداوم کاهش قیمت ارز مسافرتی

اما در بازار ارز امروز، یورو مسافرتی در بانک‌ها حدود ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان عرضه شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است.

شعب ارزی بانک‌ها در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا ۵۰۰ یورو برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو به سایر کشورها ارائه می‌کنند که نرخ آن در شعب ارزی بانک‌ها ۱۴ هزار و ۱۴۱ تومان است. این نرخ امروز نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشته است. البته نرخ خرید یورو مسافرتی در بانک‌ها ۱۰۰۰ تومان کمتر از نرخ خرید آن در بازار آزاد است.

ثبات نرخ خرید دلار در بانک‌ها

همچنین تا ساعت ۱۳ امروز،   نرخ خرید دلار بدون تغییر نسبت به روز گذشته در شعب ارزی بانک‌ها به ۱۱ هزار و ۹۳۶ تومان رسید. از سوی دیگر، نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روز گذشته با کاهش اندکی همراه شد و بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۳ هزار و ۵۷۹ تومان خریداری می‌کنند. نرخ خرید هر پوند انگلیس نیز در بانک‌ها ۱۵ هزار و ۲۶۹ تومان اعلام شده است. این در حالی است روز گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها ۱۱ هزار و ۹۳۶ تومان و یورو حدود ۱۳ هزار و ۶۶۶ تومان بوده است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بوده است؛ به طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و در هفته گذشته به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، اما از آغاز هفته جاری بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.

بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۵۰۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۷۰۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۷ هزار تومان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید