عذرخواهی شرکت سامسونگ از کارگرانش بخاطر مبتلا شدن به بیماری های کشنده

کدخبر: ۲۵۲۳۴۵
اقتصاد نیوز: شرکت سامسونگ کره جنوبی ضمن تایید ابتلای شماری از کارگرانش به بیماری های کشنده مانند سرطان، از قربانیان حوادث کاری و خانواده های کسانی که در حین کار دچار بیماری های مختلف شده و جانشان را از دست داده اند، عذرخواهی کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، 'کیم کی نام' رییس بخش الکترونیک این شرکت کره ای روز شنبه خاطر نشان کرد شماری از کارمندان خط تولید این شرکت، به بیماری های مرگبار مبتلا شده و حتی جانشان را از دست داده اند.

او گفت این شرکت به دلیل این موضوع که سابقه ای بیش از یک دهه دارد از قربانیان و خانواده های آنها که جانشان را از دست داده اند عذرخواهی می کند و می داند که خیلی دیر در این باره اقدام کرده است.

او تاکید کرد شماری از این افراد به بیماری های مختلف مبتلا شده اند و مشکلات زیادی برای آنها و خانواده هایشان پدید آمده است و سامسونگ آماده است تا غرامت لازم را به آنها پرداخت کند.

این گزارش حاکی است شماری از کسانی که در خط تولید این کارخانه کار می کرده اند به بیماری های مختلف از جمله سرطان خون مبتلا شده اند و یکی از آنها در سال 2007 میلادی جان باخته است.

از جمله کسانی که قربانی بیماری سرطان خود به دلیل کار در کارخانه چیپ سازی سامسونگ شده 'هوانگ یومی' بوده که قرار است به خانواده اش غرامت پرداخت شود.

برخی گزارش ها حاکی است حدود 240 کارگر این کارخانه به مواد شیمیایی سرطان‌زا آلوده و بیمار شده‌اند و تاکنون بیش از 100 نفر آنها بر اثر ابتلا به سرطان خون درگذشته‌اند.

سامسونگ و این خانواده ها در حال حل و فصل این مساله هستند و کمیته ای برای رسیدگی به موضوع تشکیل شده است و برای هر مورد بیماری 132 هزار دلار غرامت پرداخت خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید