سامسونگ همچنان در صدر پرفروش‌ترین برند تولیدکننده موبایل

کدخبر: ۲۵۲۹۲۸
اقتصاد نیوز: علی‌رغم کاهش ۱۳ درصدی سهم سامسونگ از فروش گوشی‌های هوشمند، این شرکت کره‌ای همچنان در صدر پرفروش‌ترین برند تولیدکننده موبایل قرار دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، آماری که به تازگی از سوی موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research منتشر شده است، میزان فروش و عملکرد تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند در جهان را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می‌دهد که با بررسی آن می‌توان دریافت شرکت سامسونگ با اختصاص ۱۹ درصد از سهم فروش گوشی‌های هوشمند همچنان جایگاه نخستین  و پرفروش‌ترین برند موبایل در جهان را از آن خود کرده است.

بر اساس گزارشی که در وب سایت Phone Arena آمده است، سامسونگ در این بازه زمانی سه ماهه ۷۲.۲ میلیون دستگاه را روانه بازارهای جهانی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با یک کاهش و افت ۱۳ درصدی مواجه بوده است. سامسونگ در سه ماهه سوم سال گذشته ۸۳.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به بازار عرضه کرد که به موجب آن موفق شد ۲۱ درصد از سهام بازارهای جهانی موبایل را به خود اختصاص دهد. اما جالب اینجاست با این کاهش نسبتا چشمگیر در سال جاری در میزان فروش همچنان در صدر فهرست پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند قراردارد که بعد از آن شرکت چینی هواوی قرار دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک رشد ۳۳ درصدی را تجربه کرده و توانسته در این بازه زمانی ۵۳.۲ میلیون دستگاه گوشی بفروشد و سهم خود را از بازار این محصول به ۱۴ درصد برساند.

اپل نیز بعنوان با ارزش‌ترین برند جهان، با اختصاص ۱۲ درصد از سهم این بازار در جایگاه سوم و شرکت‌های چینی اوپو و شیائومی نیز هر کدام با یک سهم ۹ درصدی در رتبه‌های بعدی این فهرست جای گرفته‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید