حجم معاملات ارزهای دیجیتال در ایران چقدر است؟

کدخبر: ۲۵۳۱۸۱
اقتصاد نیوز: بررسی وب سایت داده‌های تحلیلی کوین دنس (Coin Dance) نشان می دهد که ۱۰ ارزرمز بیشترین حجم بازار را در اختیار دارند. از جمله می توان به بیت کوین، اتریوم، ایکس آی پی (xrp )، بیت کوین کش، eos، استلار (stellar)، لیت کوین، تتر، کاردانو و مونرو اشاره کرد. درهمین حال ارزرمزهایی مانند دش، اتریوم کلاسیک و ZB نیز در معاملات مربوطه دیده می شود.
حجم معاملات ارزهای دیجیتال در ایران چقدر است؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر؛ برمبنای آخرین آمار این پایگاه تحلیلی در هفته منتهی به پایان سپتامبر ۲۰۱۸، ارز دیجیتال بیت کوین در ایران در این بازه زمانی بالغ بر ۴۳ معامله داشته که می تواند ناشی از سرمایه گذاری مردم برای حفظ ارزش پول و انتظار افزایش قیمت در انتهای سال میلادی پیش رو باشد. این درحالی است که این ارز در آمریکا طی یک هفته ۱۱۰۶ بار معامله شده است. همچنین چین ۵۳۵ بار، عربستان ۳۴ بار، کره جنوبی ۳ بار، ترکیه ۱۰ بار، اتحادیه اروپا ۳۳۱ بار و روسیه ۲۱۳۱ بار استخراج آزاد بیت کوین داشتند.

در بازه زمانی مورد اشاره، بیشترین حجم معاملات به بیت کوین با ۲۷ درصد، تتر با ۲۱ درصد و اتریوم با ۱۱ درصد معاملات، مربوط می شود.

این بررسی ها نشان می دهد که بیشترین حجم معاملات بازار مربوط به ژانویه سال ۲۰۱۸ است که ۸۰۰ میلیارد دلار معامله در حوزه پول دیجیتال انجام شده است. با این وجود حجم بیت کوین از کل بازار ارزرمزها از ۲۰۱۷ شروع به کاهش کرده و رشد و ظهور رقبای جدید در این بازار از جمله دلایل آن است. به نحوی که درحال حاضر بیش از ۱۰ درصد کل بازار پول دیجیتال در اختیار اتریوم است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید