مسکن خواروبار نیست که برای آن بشود قیمت تعیین کرد

کدخبر: ۲۵۳۱۹۹
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه مسکن، خوار و بار نیست که برای آن قیمت تعیین کرد، گفت: عرضه و تقاضا می‌تواند بازار مسکن و اجاره‌بها را به تعادل برساند.
مسکن خواروبار نیست که برای آن بشود قیمت تعیین کرد

به گزارش اقتصادنیوز؛ مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که وزیر راه و شهرسازی مسئول نظارت بر قیمت اجاره بهای مسکن را انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها عنوان کرده است، گفت: در تمام ادیان، مالکیت محترم و در اسلام محترم‌تر است، پس این عرضه و تقاضا است که می‌تواند موجب تعادل بازار مسکن و اجاره بها شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم بحث کنترل اجاره‌بهای مسکن مطرح شد و اعلام شد که مالکان نباید بیشتر از ۷ درصد بر اجاره بهای خود اضافه کنند، اظهار داشت: با زور و دوربین نمی‌توان اجاره بها و قیمت مسکن را کنترل کرد پس نباید مردم را به خلاف کشاند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: وقتی وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌کند، نگاهم به سمت مسکن است و مسکن را رونق خواهم داد، ما را خوشحال کرد پس این موارد می‌تواند تعادل و توازن مسکن را برقرار کند.

خسروی تأکید کرد: مگر نهادها و انجمن‌های صنفی می‌توانند قیمت کالایی را تعیین کنند، مسکن که خوار و بار نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،رشد قیمت مسکن در یک سال گذشته موجب کاهش قدرت خرید و در نتیجه رشد تعداد مستاجران و کوچ مستاجران به مناطق پایین تر و حاشیه شهرها شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید