رییس کل گمرک ایران مدعی شد؛ جعل اسنادمان غیرممکن است!

کدخبر: ۲۵۳۹۷۷
اقتصادنیوز: رییس کل گمرک ایران از حذف کامل اسناد و مجوزهای کاغذی در بسیاری از سازمان های صادرکننده مجوز در راستای حذف جعل اسناد خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز مهدی میراشرفی در گفتگو با ایبِنا، با اشاره به اینکه گمرک چندین سال است که با هدف کاهش جعل اسناد گمرکی بحث حذف کاغذ را در دستور کار قرار داده است گفت: در حال حاضر نیز پروانه های صادراتی، وارداتی، ترانزیت، مکاتبات و مجوزهای سازمان ها با حذف کاغذ به صورت الکترونیکی دنبال می شود.

رییس کل گمرک ایران اظهارداشت: اقدامات مربوط به حذف اسناد کاغذی در گمرکات این حُسن را برای محاکم و گمرک داشته که به صورت ریشه ای و بنیادی جعل کاغذ را از بین برده ایم. این مسائل باعث سوء استفاده از اسناد گمرکی و معطل ماندن کارکنان گمرک می شد و اختلال در عملکرد محاکم را نیز در پی داشت.

میراشرفی تاکید کرد: البته هنوز این پروژه کامل نشده و ما با سازمان هایی که بیش از ۶۰ درصد در تجارت و صدور مجوزهای لازم گمرک نقش دارند، حذف اسناد کاغذی اتفاق افتاده و در برخی سازمان های با اهمیت کمتر، پروژه حذف اسناد کاغذی هنوز باقی مانده است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: در بحث هوشمندسازی و اتوماسیون نیز با دو دید حذف کاغذ و به حداقل رساندن نقش خدمت دهنده و خدمت گیرنده اقدامات خوبی شده است. البته هوشمندسازی در ابتدای راه است و من کمتر سازمانی را در کشور سراغ دارم که در این زمینه از پله های اولیه عبور کرده باشد و گمرک می خواهد در این بخش جزو سازمان های پیشرو باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید