نماینده ایران در اوپک در مصاحبه با رویترز:کشورهایی که افزایش تولید نفت داشتند، باید کاهش دهند

کدخبر: ۲۵۴۴۶۳
اقتصادنیوز: نماینده ایران در اوپک با اشاره به اینکه هر کشوری که افزایش تولید داشته، باید کاهش انجام دهد، گفت تصمیم قطر برای خروج از اوپک، ناامیدی تولیدکنندگان کوچک از انحصار عربستان و روسیه را نشان می‌دهد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک مقام ارشد ایرانی گفت تصمیم قطر برای خروج از اوپک ناامیدی تولیدکنندگان کوچک از انحصار هیئتی به رهبری عربستان و روسیه را نشان می‌دهد.

وی افزود هرگونه کاهش تولید باید از سوی کشورهایی انجام شود که افزایش تولید داشتند.

این اظهارات نشان‌دهنده تنش موجود در سازمان اوپک در آستانه نشست این هفته این سازمان برای بحث در مورد کاهش تولید و تمدید توافق محدود کردن عرضه  با روسیه و دیگر کشورهای غیر عضو در سال 2019 است.

ایران از افزایش تولید عربستان و روسیه به علت درخواست‌های دونالد ترامپ برای تولید بیشتر نفت به منظور خنثی کردن کاهش صادرات نفت ایران ناشی از تحریم‌های آمریکا، ناراضی است.

حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک به رویترز گفت: «بسیار قابل تاسف است و ما ناامیدی آنها را درک می‌کنیم.»

وی افزود: «اعضای بیشتری در اوپک از کمیته مشترک نظارت بر تولید، به علت تصمیم‌گیری یک‌جانبه و بدون اجماع قبلی لازم برای تصمیم‌گیری در مورد سطح تولید، ناراضی هستند.»

کاظم‌پور اردبیلی با اشاره به کمیته مشترک نظارت بر تولید گفت: « آنها با عرضه بسیار به بازار و ایجاد مازاد عرضه بر تقاضای عظیم در بازار،  از ماه می، به همه اعضا بشکه‌ای 30 دلار خسارت زده اند. »

«با این رفتار، باقی ماندن در اوپک برای تولیدکنندگان کوچک هیچ مزیتی ندارد.»

این مقام ایرانی افزود: «اکنون آنها از اعضای دیگر می‌خواهند تا در کاهش تولید مشارکت کنند. هرکسی افزایش تولید داشته است، همان باید کاهش تولید انجام دهد...خلبان و کمک خلبان هواپیما را ساقط کرده‌اند و اکنون تمامی 25 مسافر آن در شرایط بحرانی قرار دارند.»

«با توجه به این پیشینه شکست، من تردید دارم توافق کاهش تولید تمدید شود.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید