قمیت برق مشترکان پر مصرف بین 50 تا 70 درصد افزایش می یابد

کدخبر: ۲۵۴۶۹۸
اقتصادنیوز: حقی فام گفت:در صورت عبور مشترکان از الگوی مصرف قیمت برق آنها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا حقی فام سخنگوی صنعت برق در گفت و گو با شبکه خبر با اشاره به کمبود تولید برق در تابستان اظهار کرد: افزایش مصرف برق در تابستان بار فراوانی را بر شبکه تحمیل می‌کند و از سوی با کاهش بارش و کمبود تولید برقابی وزارت نیرو با مشکلات فراوانی برای تامین برق مواجه شده است.

این مقام مسول با اشاره به میزان مصرف برق خانگی تصریح کرد: ۵۲ درصد از بار شبکه در زمان پیک مصرف مربوط به مشترکان خانگی است و سال گذشته از طریق روش‌های مانند تعرفه‌های تشویقی و ارایه الگوی مصرف برق در پی مدیریت مصرف شبکه بودیم و تا حدودی نیز موفق به کنترل آن شدیم.

به گفته وی؛ در سال جاری وزارت نیرو تصمیم گرفت که با استفاده از اهرم قیمت و ضریب پلکانی میزان مصرف را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید:آیا خاموشی‌های برق سال آینده تکرار می‌شود؟ / راهکاری برای افزایش بازدهی نیروگاه‌های برق

حقی فام ادامه داد:پس از بررسی و استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه تصمیم به ارایه الگوی مصرف گرفته شد بر این اساس میزان مصرف برق در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات و در مناطق گرمسیری ۲۰۰۰ هزار کیلوات در نظر گرفته شده است.

وی افزود:در صورت عبور مصرف مشترکان از الگوی مصرف قیمت برق آنها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

این مقام مسول با اشاره به مصرف برق در کشور اظهار کرد:بنا بر آمار‌های موجود ۸۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و تنها ۱۵ درصد مشترکان پرمصرف هستند.

حقی فام ابراز کرد:در صورت تصویب این طرح از سوی دولت از ابتدای خرداد تا پایان شهریور به مدت ۴ ماه تعرفه برق به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح ابراز کرد:پیش بینی می‌شود تا پایان آذر این طرح از سوی دولت تصویب شود و توانیر با ارسال پیش قبص و اطلاع رسانی به مشترکان شرایط را براس اجرای این طرح به نحوه احسن فراهم کند.

به گفته وی؛ در صورت مدیریت مصرف ۱۵۰۰ مگاواتی شبکه حدود ۳ میلیارد دلار صرفه جویی آورده ان برای اقتصاد کشور است.

حقی فام در پایان گفت: وزارت نیرو علاوه بر افزایش قیمت برق مشترکان پر مصرف با طرح‌هایی مانند ۰۹۸، تغییر ساعات اداری، استفاده از لامپ‌های کم مصرف، مدیریت مصرف ادارت و ارگان‌های دولتی سعی در کاهش بار سال آینده  دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید