بازار سرمایه وارد معاملات مسکن خواهد شد

کدخبر: ۲۵۵۲۹۴
اقتصادنیوز: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از آمادگی بورس کالا برای انجام معاملات مسکن بدون محدودیت خبر داد.
بازار سرمایه وارد معاملات مسکن خواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، شاپور محمدی درباره نقش بازار سرمایه در بازار مسکن اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت، انتشار اوراق رهنی مسکن است؛ استقبال از این اوراق خوب بود اما فرآیندهای اداری، سبب شده تا استقبال بیشتر از این اوراق، زمان بر باشد.

وی در ادامه افزود: تاکنون اوراق رهنی مسکن در دو مرحله منتشر شده و با استقبال خوب خریداران این نوع ابزار همراه شده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به صندوق‌های زمین و ساختمان به عنوان دومین ابزار بورسی بخش مسکن اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از وجوه تعامل بازار سرمایه و بازار مسکن، حضور شرکت‌های سرمایه گذاری ساختمان در بازار سرمایه است و سهام این شرکت‌ها در حال خرید و فروش از سوی سرمایه‌گذاران است.

بنابراین سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق سه بخش اوراق رهنی مسکن، صندوق‌های زمین و ساختمان و خرید و فروش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمانی در بخش مسکن ورود کرده است. این ابزارها بسیار مناسب و معقول است اما اینکه بازار مسکن تا چه حد از این ابزار بهره ببرد، مسئله‌ای است که فعالان بخش مسکن برای آن باید برنامه‌ریزی کنند.

محمدی تاکید کرد: سازمان بورس آمادگی دارد تا آیین نامه ها و دستورالعمل هایی که برای حضور بیشتر بازار سرمایه در بخش مسکن نیاز به تغییر دارد را اصلاح کند. عضو شورای عالی بورس در خصوص خرید و فروش فیزیکی مسکن در بورس کالا گفت: محدودیتی از این نظر نداریم، کسانی که علاقه‌مند به واگذاری واحدهای ساختمانی در بورس هستند، باید شکل کالا، متراژ و همگنی زمین آن واحد را تعیین کنند تا بتوانیم آن را در بورس کالا به فروش برسانیم.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید