افزایش قیمت طلای جهانی

کدخبر: ۲۵۵۹۵۴
اقتصاد نیوز: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای افزایش کمتر نرخ‌های بهره آمریکا در سال میلادی آینده، اندکی افزایش یافت.
افزایش قیمت طلای جهانی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۳.۶ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۹.۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۲.۲۰ دلار یا ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۲۴۷.۲ دلار بسته شده بود.

به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت "گلد سیلور سنترال"، طلا با توجه به ابهاماتی که پیرامون روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، توافق بریگزیت و مذاکرات تجاری آمریکا و چین وجود دارد، در بازه محدودی مانده است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست دسامبر خود نرخ‌های بهره را افزایش دهد، اما پس از اظهارات اخیر اعضای بانک مرکزی آمریکا درباره سیاست پولی،  بازار روی میزان افزایش نرخ‌ها در سال ۲۰۱۹ متمرکز شده است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین به تحولات پیرامون بریگزیت چشم دوخته اند به خصوص پس از این‌که تلاش حزب محافظه‌کار ترزا می، نخست وزیر انگلیس، برای برکناری وی پس از به تعویق افتادن رای‌گیری درباره توافق بریگزیت شدت گرفت.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در آستانه تست مقاومت در محدوده ۱۲۵۳ دلار قرار دارد و شکسته‌ شدن این قیمت کمک خواهد کرد طلا تا محدوده بین ۱۲۵۸ تا ۱۲۶۶ دلار پیشروی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری پس از صعود دو درصدی در معاملات روز سه‌شنبه، ۰.۳ درصد دیگر افزایش یافت و به ۱۲۴۶.۷۲ دلار رسید. این افزایش به دنبال موافقت چین با کاهش تعرفه برای خودروها و قطعات خودروی ساخت آمریکا از ۴۰ درصد به ۱۵ درصد روی داد.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۵۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۷۸۲.۴۰ دلار معامله شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید