شاخص بورس از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۷۱ درصد افزایش داشت

کدخبر: ۲۵۶۶۱۸
اقتصاد نیوز: در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات در بورس اوراق بهادار 7811 میلیون سهم و ارزش آن 18755 میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات به ترتیب یک و 14 درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در پایان معاملات هفته گذشته به عدد 6275420 میلیارد ریال رسید که 0.9 درصد کاهش داشته است.

همچنین صنایع صنعت خودرو و ساخت قطعات بیشترین ارزش معاملات را با 19.2 درصد و بیشترین حجم معاملات را با 29 درصد به خود اختصاص داد.

بر این اساس در یک ماه گذشته صنعت منسوجات با بازدهی 20 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و در مدت مشابه صنعت استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف هم با افت 16.4 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته گذشته به عدد 165352 واحد رسید که 1508 کاهش داشته است.

این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا کنون شاخص بورس با 71.7 درصد افزایش و شاخص کل هم وزن با 60.6 درصد رشد مواجه شده‌اند.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی در محاسبه بازدهی‌ها نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس عربستان صعودی با رشد 0.1 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس استانبول با افت 4.2 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید