بازار داغ فروش ارز در مشهد

کدخبر: ۲۵۶۶۹۵
اقتصادنیوز: با کاهش نرخ ارز افرادی که طی چند ماه اخیر به امید کسب سود اقدام به خرید دلار کرده بودند، در مشهد به بازار سرازیر شده اند تا در گیرودار افت نرخ متضرر نشوند.
بازار داغ فروش ارز در مشهد

به گزارش اقتصادنیوز؛ کوچه ثبت در مشهد که پاتوق دلالهای ارز محسوب می شود که این روزها شاهد ازدحام جمعیتی است که سعی دارند دلار بفروشند.

بازار صرافان نیز در مشهد داغ است و آنان که با بازارهای غیررسمی مانوس نیستند به صرافیها یا شعب ارزی بانکها مراجعه می کنند تا هر چه زودتر دلارهای خود را بفروشند.

کارشناس مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با کاهش نرخ ارز، دلارهای خانگی به بازار مشهد سرازیر شده و هم اینک همه در صدد فروش ارز هستند.

سعید سبزه محمدی افزود: هفته پیش برای نخستین بار نرخ ارز در بازار آزاد از قیمت تعیین شده توسط بانک مرکزی در صرافیها کمتر شد و همین باعث عرضه ارزهای خانگی به سمت بازار گردیده است.

وی افزود: با توجه به سیاستهای بانک مرکزی احتمال اینکه ارز به زودی به نرخ ثابتی برسد زیاد است ضمن اینکه بانک مرکزی در حین اجرای سیاستها، آسیبهای قوانین را نیز در این حوزه برطرف می کنند.

کارشناس مسئول کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: فعلا برنامه ای برای شناسایی یا دستگیری متخلفان در بازار غیررسمی ارز نداریم اما طی روزهای آینده با هماهنگی فرمانداری مشهد طرح دستگیری دلالان و فروشندگان ارز در بازار غیررسمی اجرا می شود.

وی گفت: در پی نوسانات قیمت ارز، از ابتدای مرداد ماه گذشته تاکنون چهار مرحله طرح ساماندهی بازار غیررسمی ارز در خراسان رضوی اجرا شده که سه مرحله آن در طول روز و یک مرحله در شب بوده است. در این مدت حین اجرای طرح ساماندهی بازار غیررسمی ارز در خراسان رضوی 100 متخلف دستگیر شدند و مقدار قابل توجهی ارز شامل دلار، یورو، درهم، دینار، پوند و ریال کشف شد.

او افزود: ظرف هشت ماه گذشته امسال 100 پرونده قاچاق ارز نیز در خراسان رضوی تشکیل شد که از این تعداد 92 پرونده مختومه شده و هشت پرونده در دست بررسی است.

سبزه محمدی به فعالیت 22 واحد صرافی مجاز در مشهد و تایباد اشاره و بیان کرد: افرادی که ارز خانگی در اختیار دارند برای فروش آن فقط به شعب ارزی بانکها یا صرافیهای مجاز مراجعه کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید