تعطیلی نسبی دولت آمریکا ۱۵ درصد از نیروی کار فدرال را تحت تاثیر قرار می دهد

کدخبر: ۲۵۸۰۰۹
اقتصاد نیوز: به دنبال هفته‌ها گفتگو بین دونالد ترامپ و رهبران کنگره، بخش‌هایی از دولت آمریکا در روز شنبه پس از این که مذاکره کنندگان در مورد بودجه دولت به بن بست رسیدند، تعطیل شد .

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ مشکل بر سر تامین مالی دیواری بود که قرار است در طول مرز جنوبی آمریکا با مکزیک کشیده شود. مجلس نمایندگان لایحه ای مصوب کرد که شامل 5 میلیارد دلار مورد درخواست ترامپ برای ساخت دیوار می شد ولی سنا بودجه بسیار کمتری برای امنیت مرزها تخصیص داد .

تعطیلی نسبی دولت آمریکا 15 درصد از نیروی کار فدرال را تحت تاثیر قرار می دهد، ولی اکثریت آژانس ها و وزارتخانه ها مثل وزارت دفاع و خدمات پستی تامین بودجه شده‌اند .

800 هزار کارمند وزارت امنیت داخلی، حمل و نقل،... تحت تاثیر این تعطیلی قرار گرفته‌اند .

طبق اطلاعات فدراسیون کارمندان دولت، 420 هزار نفر که کارشان به نظر ضروری می رسید باید بدون دستمزد کار کنند، در حالی که 380 هزار نفر دیگر اصلا کاری ندارند.

مقامات دولت ترامپ می‌گویند تمام کسانی که بدون حقوق کار می‌کنند به محض رسیدن به توافق دستمزد خود را دریافت خواهند کرد .

در اینجا اتفاقاتی را که در برخی آژانس‌ها و وزارتخانه های تحت تاثیر تعطیلی دولت می‌افتد آورده‌ایم:

وزارت امنیت داخلی  

این وزارتخانه بر گمرک و حفاظت مرزی، مهاجرت و اجرای عوارض، سازمان ایمنی حمل و نقل، گارد ساحلی و سرویس مخفی نظارت می کند و تحت تاثیر تعطیلی دولت قرار گرفته است .

ولی اکثر کارکنان این آژانسها باید سر کار باشند و تا تصویب لایحه بودجه دولت بدون حقوق کار کنند .

وزارت مسکن و توسعه شهری  

از 1500 کارمند این وزارتخانه تنها 343 نفر بر سرکار می‌مانند. حدود هزار نفر دیگر ممکن است به کارهای خاص دیگری گمارده شوند که تا تصویب لایحه بودجه دستمزدی دریافت نخواهند کرد .

این وزارتخانه که مسئول برخی وام های مسکن است اعلام کرد در طرح اضطراری خود، تعطیلی دولت تاثیر قابل توجهی بر بازار مسکن نخواهد گذاشت ولی اضافه کرد که «یک تعطیلی طولانی مدت باعث کاهش فروش خانه و و کسادی بازار خواهد شد ».

وزارت کشور  

سرویس پارک ملی زیر نظر وزارت کشور حداقل کارکنان را دارد. طبق طرح اضطراری این وزارتخانه، هیچ پارک ملی باز نخواهد بود و به بازدید کنندگان سرویس دهی نمی کند، مثل سرویس‌های بهداشتی، جمع آوری زباله و... .

وزارت حمل و نقل

از 55 هزار کارمند این وزارتخانه 20400 نفر مرخص می‌شوند. این تعداد شامل کارکنان وزارت هوانوردی فدرال نمی‌شود که در آن 242 هزار نفر بر سر کار خواهند ماند یا وزارت آزادراه‌های فدرال که تمام 2700 کارمند آن از منابع دیگر تامین مالی می‌شوند .

دفتر کنترل ترافیک هوایی، بازرسی های امنیتی و رسیدگی به تصادفات ادامه می یابد ولی قانون‌گذاری بازجوئی و بازرسی ها متوقف می شوند .

دفتر اجرایی رئیس جمهور

تقریباً 1100 نفر از 1800 کارمند این دفتر مرخص می‌شوند که شامل اکثر کارکنان مدیریت و بودجه هم می‌شود که به رئیس جمهور کمک می‌کند اهداف بودجه و سیاست خود را اجرایی کند .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید