تورم در اروپا کاهش یافت

کدخبر: ۲۵۸۰۱۴
اقتصاد نیوز: مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به نوامبر کشورهای عضو منطقه یورو با ۰.۳ درصد کاهش به ۱.۹ درصد رسیده است.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، متوسط نرخ تورم ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا تا پایان ماه نوامبر نیز با ۰.۲ درصد کاهش در مقایسه با ماه اکتبر به دو درصد رسیده است. پایین ترین نرخ تورم دوازده ماهه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مربوط به دانمارک با ۰.۷ درصد، ایسلند با ۰.۸ درصد و پرتغال با ۰.۹ درصد بوده است و بیشترین نرخ تورم نیز در کشورهای استونی، مجارستان و رومانی با ۳.۲ درصد به ثبت رسیده است.

در مقایسه با ماه اکتبر، نرخ تورم در ۲۵ کشور کاهش یافته است و تنها در دو کشور افزایشی بوده است. بخش انرژی با تورم ۰.۸۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل، بیشترین اثرگذاری را بر روی نرخ تورم اتحادیه اروپا داشته است و خدمات با تورم ۰.۵۷ درصدی و غذا و نوشیدنی با تورم ۰.۳۸ درصدی در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گفته این مرکز اروپایی، بیشترین کاهش در نرخ تورم در مالت با ۲.۹ درصد به ثبت رسیده است و پس از این کشور، یونان با کاهش ۱.۶ درصدی، قبرس با کاهش ۱.۵ درصدی و و پرتغال با کاهش ۱ درصدی قرار دارند. تورم تنها در آلمان و اسلوونی افزایش یافته است که در هر دو کشور برابر با ۰.۱ درصد عنوان شده است.

در بین سایر کشورهای اروپایی نیز نرخ تورم نروژ معادل ۳.۸ درصد و در سوئیس معادل یک درصد عنوان شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید