واحدهای تولیدی مشکل دار چکش کاری شوند

کدخبر: ۲۵۸۰۳۱
اقتصادنیوز: استاندار تهران گفت: ستاد تسهیل باید شرایطی را تدبیر کند تا در پرونده های واحدهای تولیدی مشکل دار چکش کاری مناسبی انجام شده و از بیکاری و تعدیل نیروی انسانی آنها جلوگیری شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: بیکاری یک فرد شاغل علاوه بر افزایش تعداد بیکاران تبعات روحی و روانی بسیاری هم در پی دارد.

وی تصریح‌کرد: باید حافظ نیروی شاغل موجود در بنگاه های اقتصادی بود و در کنار آن به خلق فرصت های شغلی جدید هم فکر کرد.

بندپی یادآور شد: طی چهار سال سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه و برای دو میلیون و یکصدهزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

استاندار تهران با بیان این که دولت متعهد شده تا سالانه حداقل برای یک میلیون نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کند، اظهار داشت: ورود جمعیت فعال و خواهان شغل کشور به حوزه اشتغال بسیار جدی است و باید برنامه ای جدی برای مطالبه به حق آنان داشت.

وی تاکید کرد: یکی از مسئولیت های این کارگروه صیانت از اشتغال موجود است چراکه از نظر روانشناسی حفظ اشتغال مهمتر از ایجاد شغل جدید به شمار می رود.

بندپی به قرار گرفتن کشور در شرایط خاص اقتصادی اشاره کرد و افزود: از سویی تحریم ها مانع ورود قطعات ماشین آلات و مواد اولیه می شوند و از سوی دیگر هم بانک ها سود غیرمتعارفی را دریافت می‌کنند.

استاندار تهران اضافه کرد: یکی از راهبردهای کارگروه تسهیل باید جلوگیری از بیکاری نیروی شاغل موجود باشد .

وی ادامه داد: شرکتی همچون کیسون که زمانی 70 تا 80 هزار نیروی کار داشت و امروز این آمار به سه هزار نفر رسیده است که جای نگرانی و تاسف دارد.

بندپی خاطرنشان کرد: باید پذیرفت که در کنار فرصت‌های شغلی ایجاد شده ریزش نیروی کار هم وجود دارد شاید مطلوب نباشد اما نمی توان منکر این موضوع بود.

در این کارگروه مشکل هفت واحد تولیدی و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید