نشست اضطراری اوپک برای کاهش تولید نفت

کدخبر: ۲۵۸۱۳۷
سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات گفت: در صورت کافی نبودن میزان کاهش تولید روزانه نفت خام توافق شده برای متوازن کردن بازار، کشورهای تولیدکننده عضو و غیر عضو اوپک برای تصمیم گیری درباره کاهش عرضه این محصول استراتژیک نشست فوق العاده تشکیل خواهند داد.
نشست اضطراری اوپک برای کاهش تولید نفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مزروعی درحاشیه گردهمایی وزیران کشورهای عربی صادر کننده نفت (آاوپک) در کویت افزود: تمدید توافقنامه تولید امضا شده در اوایل دسامبر مشکل نخواهد بود و کشورهای تولید کننده نفت با توجه به تقاضای بازار درباره آن تصمیم خواهند گرفت. 

وی افزود: چنانچه کاهش یک میلیون و 200هزار بشکه ای کافی نباشد، نشست فوق العاده ای تشکیل خواهد شد تا ببینیم چه میزان کاهش تولید کافیست و همان تصمیم را اجرا خواهیم کرد.

رویترز افزود: با وجود توافق اعضای اوپک و متحدانش به ریاست روسیه در ماه جاری (دسامبر) برای کاهش تولید نفت به میزانی فراتر از حد انتظار بازار، بهای نفت روز جمعه نیز به علت عرضه مازاد نفت و کاهش تمایل خریداران پیش از تعطیلات 2 هفته ای سال نوی میلادی، به پائین ترین سطح از سه ماهه سوم 2017 میلادی افت کرد. 

به گفته وزیر انرژی امارات؛ کمیته نظارت مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در پایان فوریه یا آغاز مارس 2019 با توجه به هدف تولیدکنندگان برای بازگرداندن بازار نفت به حال توازن مانند تابستان 2018، در باکو نشست تشکیل خواهد داد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید