در بودجه 98 یارانه‌های کشاورزی حذف شدند یا ادغام؟

کدخبر: ۲۵۸۵۰۷
اقتصادنیوز : با وجود این‌که برخی از عناوین در ردیف اعتبارات یارانه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ حذف شدند، افزایش چند درصدی میزان اعتبارات یارانه‌ای موجود در جدول شماره "۹" نشان می‌دهد که احتمالا یارانه‌های بخش کشاورزی با یکدیگر ادغام شده‌اند و حذفی در کار نبوده است.

به‌ گزارش اقتصادنیوز به نقل از ‌ایسنا، صبح امروز رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۳۹۸ دولت را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و بر اساس این لایحه ۲۹۵۰ میلیارد تومان اعتبارات یارانه‌ای برای بخش کشاورزی از یارانه نهاده‌ها، عوامل تولید، خرید تضمینی محصولات و تنظیم بخش کشاورزی، یارانه شیر مدارس و یارانه خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است.

در جدول شماره "۹" برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال آینده خبری از یارانه ساماندهی تولید و خرید تضمین چای کشور، ساماندهی وضعیت تولید، فرآوری، بازار و مصرف شیر و تشکیل صندوق حمایت از توسعه زنجیری صنعتی شیر کشور، پرداخت ضرر و زیان و یارانه سود خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی، یارانه کالاهای اساسی و ...  که در لایحه بودجه امسال که آذرماه سال گذشته به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، نیست. اما مجموع این یارانه‌ها در لایحه بودجه امسال به ۲۸۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد که این اعتبارات  در  لایحه بودجه سال آینده ۲.۸۱ درصد افزایش یافته است.

بنابراین، با حساب و کتابی ساده می‌توان دریافت که نه تنها این اعتبارات حذف نشده است، ‌ بلکه از نظر میزان با افزایش نسبی نیز مواجه شده است و احتمالا عناوین آن‌ها در جدول اعتبارات یارانه سال گذشته با یکدیگر ادغام شده است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید