توزیع 20 هزار تن کاغذ در کشور

کدخبر: ۲۵۸۶۱۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در سه ماهه اخیر 20 هزار تن کاغذ در کشور توزیع شده است، گفت: 90 درصد کاغذ توزیع شده به نشریات غیردولتی تخصیص یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سیدعباس صالحی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص دستاوردهای سفر به استان اظهار کرد: نگاه دولت روحانی این است که دولت با فضای رسانه در یک تقابل و تفاهم حداکثری قرار داشته و دولت باید خود را با این نگاه ببیند که رسانه‌ها مکمل حرکت دولت هستند.

وی افزود: بی‌شک رسانه مکمل دولت و رکن چهارم دموکراسی است و امیدواریم مشکلات خبرنگاران با مسؤولان از طریق تعامل مسؤولان با رسانه‌ها و رعایت اخلاق و قانون‌های حرفه‌ای توسط اهالی رسانه و در چهارچوب گفت‌وگو حل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به طور طبیعی اگر سازمان‌ نظام رسانه‌ای در کشور وجود داشته باشد، مشکل دولت یا مردم در این سازمان‌ها‌ به قطع یقین حل و فصل می‌شد اما متاسفانه به علت فقدان سازمان نظام رسانه‌ای درونی،گرفتار خلائی هستیم که به عنوان یک خبرنگار گرفتار خطا می‌شویم.

صالحی تصریح کرد: امید است مسیری که دولتمردان با رسانه‌ها طی می‌کنند تا زمانی که این سازمان نظام رسانه‌ای در کشور راه‌اندازی نشده است، با گفت‌وگو بیشتر مسائل حل شود.

وی در ادامه گفت: هم‌اکنون متاسفانه مطبوعات محلی در شرایط سختی منتشر می‌شود و یارانه‌های امسال در 6 ماهه دوم با نگاه حمایتی و تغییر ایجاد شده توزیع می‌شود.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در سه ماهه اخیر 20 هزار تن کاغذ در کشور توزیع شده است تصریح کرد: 90 درصد کاغذ توزیع شده به نشریات غیردولتی تخصیص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شفافیت در زمینه نظام حمایت از آگهی‌ها وجود دارد اما کافی نیست اظهار کرد: باید دستورالعمل‌ها، مجوزها و نظارت‌ها در اتاق شیشه‌ای دیده شده تا در نتیجه برطرف شدن سوءتفاهم‌ها، نقدپذیری افزایش پیدا کند.

صالحی بیان کرد گفت: معاونت مطبوعاتی تذکراتی به فعالیت‌های سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی غیرمجوزدار داده است و برای این تذکرها پایان و محدوده ای وجود خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید