افزایش تحریم‌های اقتصادی اوکراین توسط روسیه

کدخبر: ۲۵۸۷۳۲
اقتصادنیوز: نخست وزیر روسیه تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه اوکراین را به بیش از ۶۴۰ شرکت و اشخاص اوکراینی افزایش داد.
افزایش تحریم‌های اقتصادی اوکراین توسط روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، روسیه تحریم های اقتصادی اوکراین را افزایش داد و بیش از ۲۵۰ نفر از اتباع و شرکت های اوکراینی را برای اولین بار در فهرست سیاه خود قرار داد. بر اساس حکم دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه، ۲۴۵ شهروند و نیز ۷ شرکت اوکراینی که عمدتا در حوزه انرژی و دفاعی فعالیت دارند توسط مسکو تحریم شدند. رابطه میان مسکو و کیِف از سال ۲۰۱۴ میلادی به دلیل مناقشه بر سر ایالت «کریمه» در شرق اوکراین وخیم شده است.

در حال حاضر ۵۶۷ نفر و ۷۵ شرکت اوکراینی با تحریم های اقتصادی روسیه روبرو هستند که در صورت داشتن دارایی در روسیه، مصادره می شود. در همین حال مدودوف گفت: تحریم های اقتصادی علیه اوکراین در راستای دفاع از منافع دولت، تجارت و شهروندان روسی است.  

همچنین تنش بین دو کشور از زمان نوامبر سال جاری میلادی یعنی همزمان با تصرف ۳ کشتی متعلق به نیروی دریایی اوکراین  و خدمه آن توسط روسیه در سواحل کریمه وخیم تر شده است. در میان افراد تازه قرار گرفته در فهرست تحریم های جدید روسیه، چهره های ارشد سیاسی اوکراینی به چشم می خورد. بر پایه این گزارش از زمان شروع جنگ اوکراین، کیِف یکسری اقدامات را در برابر منافع روسیه از قبیل بلوکه کردن خدمات اینترنت و شبکه های اجتماعی اعمال کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید