راه‌اندازی بزرگترین سایت تولید گاز شیل چین

کدخبر: ۲۵۸۷۴۱
اقتصادنیوز:چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان با هدف تامین بخشی از انرژی مورد نیاز خود، بزرگ‎ترین پایگاه تولید گاز شیل خود را روز چهارشنبه در استان سیچوان راه اندازی کرد.
راه‌اندازی بزرگترین سایت تولید گاز شیل چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنااین مرکز با تولید روزانه 20 میلیون و 110 هزار متر مکعب گاز، حدود 4.2 درصد از کل تولید چین را به خود اختصاص داده است.

چین از نظر میزان ذخیره گاز شیل در مقام نخست جهان قرار دارد اما با توجه به جغرافیای پیچیده میادین گاز شیل، استخراج آن با مشکلاتی رو برو است. 

پس از سال 2010، شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) در استان 'سی چوان' چند پایگاه استخراج گاز شیل را راه اندازی کرد و به دنبال کاهش تدریجی هزینه تولید، میزان تولید گاز شیل نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است.

میزان کل تولید گاز شیل در پایگاه جنوب سی چوان تا امروز به 4 میلیارد و 83 میلیون متر مکعب رسیده است.

گاز شیل (Shale gas) گازی است که در میان سنگ های سخت و ساختارهای شیل به صورت درگیر، محصور شده‌است و آزاد سازی آن به استفاده از فناوری موسوم به شکست هیدرولیک نیاز دارد، این گاز بصورت روزافزون در حال کسب اهمیت بیشتری در آمریکا و چین به عنوان منبعی برای گاز طبیعی است.

ذخایر فراوان گاز شیل جهان حدود ۴۰۰ تریلیون فوت مکعب تخمین زده می‌شود که در کل اروپا، آمریکای لاتین و آسیا پاسیفیک گسترده شده است.

اشتهای چین برای استفاده از گاز طبیعی در سال های اخیر در حال افزایش است از سوی دیگر این کشور در حال تشویق بخش های مختلف صنعتی برای استفاده از گاز مایع به جای سوخت زغال سنگ است.

بر اساس آمار، کل واردات LNG در 11 ماه اول سال جاری میلادی به چین به 47.52 میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 43.6 درصد افزایش یافته است.

چین در سال 2017 با پیشی گرفتن از کره جنوبی، عنوان دوم مصرف کننده سوخت مایع را بعد از ژاپن به خود اختصاص داد.

پیش بینی ها نشان می دهد چین در سال آینده به بزرگ ترین بازار مصرف گاز در جهان تبدیل می شود میانگین مصرف گاز در چین طی سال 2017 میلادی 15 درصد افزایش داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید