تعرفه جدید برقراری انشعاب برق اعلام شد

کدخبر: ۲۵۹۲۱۰
اقتصادنیوز: دفتر سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق، تعرفه جدید هزینه‌های برقراری انشعاب برق را به تفکیک نوع ولتاژ و مناطق کشور اعلام کرد.

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طبق این تعرفه که بر اساس ابلاغیه معاون اجرایی رئیس جمهور و کارگروه تنظیم بازار اعلام شده، به ازای هر انشعاب ۲۵ آمپر تک‌فاز برای تمامی مناطق داخل و خارج محدوده شهرستان‌های تهران و کرج مبلغ ۲۷ میلیون و ۶۶۲ هزار ریال تعیین شده است.

هم‌چنین برای محدوده خدمات شهری تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد مبلغ ۲۶ میلیون و ۸۱ هزار ریال، تمامی انشعاب‌های خانگی در محدوده خدمات شهری واقع در منطقه گرمسیر مبلغ ۱۰ میلیون و ۶۹۵ هزار ریال، انشعاب‌های غیرخانگی روستایی و تمامی انشعاب‌ها در محدوده خدمات شهری سایر مناطق کشور مبلغ ۱۶ میلیون و ۸۳۷ هزار ریال و برای انشعاب‌های خانگی روستایی مبلغ ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال به‌ازای هر انشعاب ۲۵ آمپر تک‌فاز اعم از متقاضیان سطح یا ارتفاع در نظر گرفته شده است.

تغییرات هزینه برقراری انشعاب برق در جلسه کارگروه تنظیم بازار در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ با موضوع افزایش ۴۹ درصدی هزینه‌های انشعاب برق به امضای معاون اجرایی رئیس‌جمهوری به تصویب رسیده و در این مصوبه تصریح شده است: «با در نظر گرفتن اثرات تورمی افزایش پیشنهادی، تعدیل قیمت حق انشعاب برق تا رسیدن به سطح قیمت تمام شده در طی ۶ سال انجام شود.

بر اساس اطلاعات سایت وزارت نیرو، این افزایش قیمت معادل مجموع تورم انتظاری و مابه‌التفاوتی است که به‌صورت مساوی بین ۶ سال تقسیم می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ به نقطه سربه‌سر برسد.

این بخشنامه در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۳۹۴ و به موجب ابلاغیه شماره ۵۵۶۵۳ معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، روز پنجم دی‌ماه جاری از سوی وزارت نیرو به شرکت توانیر ابلاغ شده و از تاریخ ابلاغ در تمامی شرکت‌های برق استانی قابل خواهد بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید