معافیت مالیاتی هند در قبال نفت ایران

کدخبر: ۲۵۹۹۶۵
وزارت دارایی هند پرداخت پول نفت به شرکت ملی نفت ایران برای واردات نفت خام را از مالیات‌های سنگین معاف کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، وزارت دارایی هند پرداخت پول نفت به شرکت ملی نفت ایران را برای واردات نفت خام از مالیات‌های سنگین و شدید معاف کرد .

این معافیت مالیاتی که در ۲۸ دسامبر اجرا شد، به تاریخ  پنج نوامبر باز می‌گردد و به پالایشگاه‌های هند اجازه می‌دهد چیزی در حدود ۱.۵ میلیارد دلار پول نفت را به شرکت ملی نفت ایران پرداخت کند. این پول از زمان اجرای دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران یعنی در اوایل نوامبر ذخیره شده است .

ایران و هند در دوم نوامبر قراردادی امضا کردند که بر اساس این قرارداد پول نفت ایران به ارز هندی واریز ‌می‌شود و این کار از طریق یک بانک دولتی هند انجام می‌شود چراکه روپیه هند به راحتی در بازارهای جهانی معامله نمی‌شود .

وقتی درآمد یک شرکت خارجی به یک حساب بانکی هندی وارد می‌شود، شامل چهل درصد مالیات می‌شود که به همراه عوارض دیگر در کل به حدود ۴.۲ درصد می‌رسد. این قانون، قرارداد ذکر شده را برای ایران عملا غیرقابل اجرا می‌کرد و پرداخت پول توسط پالایشگاه‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌ساخت و عملا این مبادله را غیرممکن می‌کرد و این معافیت‌ها توسط وزارت دارایی هند اعلام شدند.

بر این اساس و با اعلام معافیت‌های مالیاتی، ایران می‌تواند از این روپیه برای فعالیت‌های مختلف استفاده کند مانند واردات از هند، هزینه ماموریت‌هایش در این کشور، سرمایه‌گذاری مستقیم در پروژه‌های هندی و تامین هزینه دانشجویان ایرانی در هند‌وستان. همچنین ایران می‌تواند این پول را در اوراق قرضه دولتی هند نیز به کار گیرد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید