کاهش قیمت جهانی طلا

کدخبر: ۲۶۱۴۷۵
اقتصاد نیوز: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۲۸۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ در حالی که احتمال پایان یافتن اختلافات تجاری چند ماهه بین آمریکا و چین موجب بالا رفتن احساس ریسک پذیری در بازارها شده است، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد کاهش به 1282 دلار و 50 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.26 درصد افت داشت و به 1282 دلار و 50 سنت رسید.

در همین حال، قیمت فلز پالادیوم امروز به رقم بی سابقه 1340 دلار و 50 سنت رسید.

بنجامین لو جیاشوان، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: «در کوتاه مدت، خوش بینی هایی ایجاد شد مبنی بر اینکه جنگ تجاری خاتمه خواهد یافت و این مسئله سبب افزایش اعتماد در بازار شده است.» وی افزود، اما به دلیل ترمیم تدریجی بازارهای پرریسک قیمت طلا شاهد افت قیمت است.

به دلیل خوش بینی ها نسبت توافق تجاری آمریکا و چین و جلوگیری از یک تقابل تمام عیار که می تواند موجب اختلال در اقتصاد جهانی شود، شاخص های بورس های آسیایی امروز به بالاترین در طی 3 و نیم هفته گذشته رسید.

افزایش شاخص ها در بازارهای پرریسک از روز جمعه، یعنی پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا شدت گرفت. جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرده که از ریسک های متوجه اقتصاد آمریکا آگاهی دارد و در تصمیمات پولی امسال خود صبورانه و همراه با انعطاف پذیری عمل خواهد کرد.

هیتش جین، تحلیلگر بازارهای مالی در این باره گفت: «با توجه به اینکه فدرال رزرو به وضوح اعلام کرده که در تصمیمات خود وضعیت بازارهای مالی را مدنظر قرار خواهد داد و این یعنی احتمالا افزایش نرخ بهره ای در کار نخواهد بود، این می تواند خبر خوبی برای بازار طلا باشد.»

بازارها همچنین در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشت 18و 19 دسامبر فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند تا سرنخ های بیشتری از افزایش نرخ بهره در ماه های آینده به دست بیاورند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید