مذاکرات تجاری آمریکا و چین از نگاه وزارت بازرگانی جین

کدخبر: ۲۶۱۶۳۹
اقتصاد نیوز: وزارت بازرگانی چین گفتگو‌های تجاری با آمریکا در هفته جاری را گسترده، عمیق و مفصل ارزیابی کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه اعلام کرد گفتگوهای تجاری با آمریکا در هفته جاری گسترده، عمیق و مفصل بود و مبنایی را برای حل و فصل دغدغه‌های دو طرف ایجاد کرد.

این وزارت خانه در بیانیه‌ای که در وب سایتش منتشر شد، تاکید کرد دو طرف توافق کردند کماکان تماس نزدیک را حفظ کنند.

نمایندگان اقتصادی چین و آمریکا این هفته درباره حل اختلافات تجاری میان دو کشور در پکن با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

روسای جمهور چین و آمریکا در حاشیه نشست اخیر سران گروه بیست در پایتخت آرژانتین توافق کردند که دو کشور تعرفه های گمرکی جدیدی بر ضد یکدیگر وضع نکنند تا بلکه بتوانند برای اختلافات تجاری خود راه حلی پیدا کنند. پس از مذاکرات روسای جمهور دو کشور در بوئنوس آیرس، واشنگتن از یک مهلت نود روزه سخن به میان آورد و اعلام کرد که در این مدت دولت ترامپ اجرای حقوق گمرکی جدید بر محصولات و کالاهای وارداتی چین را به حال تعلیق درخواهد آورد، اما اگر در این مدت درباره اختلافات تجاری دو کشور توافق حاصل نشود، آمریکا حقوق گمرکی ده درصدی بر محصولات وارداتی چین را به بیست و پنج درصد افزایش خواهد داد.

از زمان دیدار دونالد ترامپ و شی جین پینگ در آرژانتین دو کشور چند حرکت آشتی جویانه از خود نشان داده‌اند. به عنوان مثال چین اول ژانویه امسال مالیات اضافی بر خودروها و قطعات یدکی وارداتی از آمریکا را به مدت سه ماه به حال تعلیق درآورد و علاوه بر این مقادیر قابل توجهی سویا به آمریکا سفارش داد. پکن همچنین در همین راستا موافقت خود را با واردات برنج از آمریکا اعلام کرد. درست همان روزی که پکن اعلام کرد اول ژانویه به مدت سه ماه افزایش حقوق گمرکی بر خودروها و قطعات یدکی خودروهای وارداتی از آمریکا را به حال تعلیق درمی‌آورد آمریکا نیز رسما از تعویق اجرای افزایش مالیات های جدید بر محصولات وارداتی از چین خبر داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید