نظر معاون وزیر کار درباره سختی کار خبرنگاری

کدخبر: ۲۶۱۹۸۶
اقتصادنیوز: معاون تنظیم روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید از نظر این وزارتخانه، خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمد سلطانی فر» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگرچه قرار گرفتن شغل خبرنگاری در حیطه مشاغل سخت مورد پیگیری این وزارتخانه و خبرنگاران است ولی هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این امر را نپذیرفته است. 
درهمین پیوند، «حاتم شاکرمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افتصادی ایرنا گفت: بر اساس آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور، حرفه خبرنگاری در این گروه لحاظ شده است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیچ عنوان نسبت به این امر دیدگاه مغایری ندارد.
وی افزود: هیات های تطبیق قوانین نسبت به این آیین نامه و ضرورت اجرای آن نیز اشراف کامل دارند. 
معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به اینکه سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری در آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور گنجانده شده و ضرورت اجرای آن به هیات های تطبیق اطلاع رسانی شده است، وزارت کار در تشخیص خبرنگاری به عنوان شغل سخت و زیان آور مشکلی ندارد.
شاکرمی اضافه کرد: خبرنگارانی که متقاضی استفاده از مزایای آئین نامه سخت و زیان آور هستند، باید ابتدا درخواستی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند که این وزارتخانه در تعریف مصادیق خبرنگاری تفاوت دیدگاه داشته و همین امر موجب می شود تا تقاضای برخی خبرنگاران برای استفاده از آیین نامه، مورد تایید قرار نگیرد. 
شاکرم تاکید کرد: اگر تعریف مصادیق خبرنگاری از سوی وزارت فرهنگ انجام شود، بدون تردید وزارت تعاون نسبت به اینکه خبرنگاری جزوی مشاغل سخت است تردید ندارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید