تخفیف نجومی گوشی های آیفون در چین

کدخبر: ۲۶۲۲۱۳
اقتصادنیوز: خُرده فروشان چینی تخفیف‌های قابل توجهی را برای گوشی‌های آیفون در نظر گرفته‌اند و علت آن را به عدم توانایی اپل برای جلب مشتری در مقایسه با برندهای داخلی می‌دانند.
تخفیف نجومی گوشی های آیفون در چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا ، فروش جدیدترین تلفن های همراه شرکت اپل در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان یعنی چین به دنبال پیش بینی کاهش سود اپل در سه ماه نخست سال جاری میلادی در چین وضعیت وخیمی به خود گرفته است.

همچنین خُرده فروشان چینی قیمت گوشی های آیفون را به دلیل قیمت بالای آن و فقدان ویژگی های نوآورانه در مقایسه با رقبای داخلی از قبیل هوآوی کاهش داده اند. در همین حال خُرده فروشی سانینگ، بزرگترین خُرده فروش چین قیمت گوشی آیفون XR را با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی از رقم یکهزار و ۳۶ دلار به ۸۵۸ دلار کاهش داده که معادل ۱۷۸ دلار تخفیف است.

دیگر خُرده فروشان هم شروع به کاهش قیمت محصولات آیفون کرده اند. یکی از خُرده فروشان گوشی آیفون XS Max را با حافظه ۲۵۶ گیگابایت به یکهزار و ۴۳۶ دلار کاهش داده است؛ در حالی که قیمت فروش رسمی آن توسط اپل یکهزار و ۶۲۸ دلار است.

البته قیمت گوشی آیفون XS Max با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی در ایالات متحده یکهزار و ۴۹۹ دلار است؛ در حالی که قیمت آن در چین بدون تخفیف یکهزار و ۹۰۰ دلار است. بر همین اساس، قیمت گوشی های آیفون همچنان در چین بالاتر از آمریکا است و در اوایل ماه جاری میلادی هم تیم کوک مدیر عامل اپل نسبت به عملکرد ضعیف این کمپانی در بازار چین اقرار کرده بود و علت آن را به روند کُند رشد اقتصادی چین و جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن نسبت داده بود.

افزایش برندهای آسیایی می تواند دلیلی برای کاهش قیمت گوشی های اپل باشد و برنده های چینی باعث جلب توجه خریداران شده اند. شرکت هوآوی چین به سرعت رشد کرده و در حال جایگزین شدن اپل به عنوان دومین بازیگر گوشی هوشمند بزرگ جهان به لحاظ سهم بازار در سال ۲۰۱۸ میلادی است. در حال حاضر، هوآوی بزرگترین فروشنده گوشی در چین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید