رونمایی از خودروی برقی کادیلاک

کدخبر: ۲۶۲۶۷۳
اقتصادنیوز: نخستین خودروی کراس اوور برقی و الکتریکی کادیلاک در آستانه شروع برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شد.
رونمایی از خودروی برقی کادیلاک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا به نظر می‌رسد که ماراتن و رقابت تنگاتنگی که میان خودروسازان کره‌ای و ژاپنی ایجاد شده است، حالا به خودروسازان آمریکایی نیز سرایت کرده و کادیلاک در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ اعلام کرده که قصد دارد در طول مدت دو سال آینده، اقدام به معرفی یک مدل جدید به ازای هر شش ماه کند.

نخستین خودروی کراس اوور برقی کادیلاک که هنوز نام و نشان دقیقی از آن ذکر نشده است، با سه ردیف صندلی، داشبورد دیجیتال، فرمان مربعی شکل و طرح خاص صندلی جلو طراحی شده است. البته هنوز جزئیات و اطلاعات دقیق و کاملتری از این خودروی برقی کادیلاک منتشر نشده و در دسترس نیست و شرکت سازنده آن نیز از زمان دقیقی برای عرضه و تولید انبوه و نهایی آن سخن نگفته است. این بدان معناست که ممکن است همه این قابلیت‌ها در حد یک طرح خودروی مفهومی باشد و هرگز به مرحله تولید نهایی نرسد.

گفته می شود این کراس اوور برقی بجز بهره‌مندی از پیشرانه برقی و الکتریکی، همچنین از قابلیت‌های خودروهای خودران نیز بهره می‌برد و قادر است بدون نیاز به هدایت و کنترل راننده، عملکردهای لازم برای حرکت خودرو و طی مسیر را انجام دهد که بسیار فراتر از سیستم نیمه خودران سوپرکروز خودروهای کادیلاک است.

بر اساس گزاشر وب سایت اتوبلاگ، استیو کارلایل، مدیر کادیلاک خاطرنشان کرده است که این خودروی برقی تمامی خودروهای الکتریکی در جهان را به چالش می کشاند به گونه‌ای که آنها هرگزی در برابر کراس اوور برقی کادیلاک هیچ حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

بدین ترتیب کادیلاک نیز ورود خود را به صنعت تولید خودروهای برقی و الکتریکی در جهان اعلام کرده است تا به رقابت تنگاتنگی با سایر خودروسازان فعال در این حوزه بپردازد.

در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بالاخره خودروهای الکتریکی و برقی از حالت خودروهای غیر قابل استفاده‌ای که تنها در نمایشگاههای علم و فناوری از آنها رونمایی می‌شد، خارج شدند و تولید انبوه خودروهای لوکس و قابل استفاده توسط غول‌های خودروسازی آغاز شد. این تولید انبوه که با استقبال بی نظیری از سوی مردم و دولت های بسیاری روبرو شد، می‌تواند نقطه عطفی برای جهشی بزرگ و گامی بلند به سمت خودروهای پاک و غیر آلاینده به شمار بیاید.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون سهم خودروهای برقی و الکتریکی تنها ۱.۵ درصد از فروش تمام خودروهایی است که در کشور آمریکا به فروش رسیده است. البته موارد و نکات مهمی برای خودروهای برقی و الکتریکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد بعنوان مثال، مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ، قیمت تمام شده برای مصرف کننده و در دسترس بودن امکانات و خدمات مورد نیاز نظیر ایستگاههای شارژ خودرو باید با همکاری شرکت‌های خودروسازی، تکنولوژی و دولت‌ها ساخته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید