دستمزدها در ونزوئلا 30 درصد افزایش یافت

کدخبر: ۲۶۲۶۸۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهور ونزوئلا دستور داد حداقل سطح دستمزدها در این کشور ۳۰۰ درصد افزایش یابد.

به گزارشاقتادنیوز به نقل از ایسنا، به دستور نیکلاس مادورو حداقل سطح دستمزدها در ونزوئلا به ۱۸هزار بولیوار در ماه افزایش یافت که معادل ۶.۷ دلار و یا ۵.۲ پوند است. ونزوئلا هم‌اکنون با تورم سالانه دو میلیون درصدی دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال اقتصاددانان معتقدند این افزایش تغییری در وضعیت معیشتی مردم این کشور ایجاد نخواهد کرد.

دوره جدید ریاست جمهوری مادورو از پنج روز پیش و به مدت شش سال دیگر آغاز شده است. بسیاری از کشورهای آمریکایی اعلام کرده‌اند نتایج انتخابات ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسند و کمک‌های مالی خود به این کشور را لغو کرده‌اند.

به دنبال فروپاشی اقتصاد ونزوئلا که به دلیل سیاست های سوسیالیستی و پوپولیستی دولت تشدید شده است، حدود سه میلیون ونزوئلایی از سال ۲۰۱۵ تاکنون از این کشور مهاجرت کرده‌اند. با این حال مادورو تقصیر به وجود آمدن شرایط فعلی را به گردن مخالفان داخلی و آمریکا می‌اندازد.

در پنج سال اخیر اندازه اقتصاد ونزوئلا نصف شده است و تورم به رقم دو میلیون درصد در سال رسیده است. در ماه اوت سال گذشته دولت این کشور از برنامه جدید اقتصادی خود رونمایی کرد که شامل چاپ اسکناس های جدید، افزایش حداقل سطح دستمزد و معافیت‌های مالیاتی بود.

باوجود تورم شدید، دولت نیکلاس مادورو از سال ۲۰۱۳ تاکنون ۲۵ مرتبه سطح حداقل دستمزدها را افزایش داده است که این مساله به نوبه خود منجر به چاپ پول بیشتر و تعطیلی کسب وکارها شده است.

انتهای پیام

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید