رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی: قیمت قطعه سازان باید بین ۸۰ تا ۱۴۰ درصد تعدیل شود

کدخبر: ۲۶۲۸۴۸
اقتصاد نیوز: رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه قیمت قطعه سازان باید بین ۸۰ تا ۱۴۰ درصد تعدیل شود، گفت: رقم مطالبات قطعه سازان نه تنها کم نشده بلکه زیادتر نیز شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان؛ محمدرضا نجفی منش درباره افزایش قیمت خودرو تاثیر آن بر قطعه سازان اظهار کرد: افزایش قیمتی در خودرو نداشتیم بلکه تعدیل قیمت داشتیم، زمانی که کالایی را زیر قیمت واقعی عرضه می‌کنیم و پس از مدتی قیمت آن را تغییر می‌دهیم را نمی‌توان افزایش عنوان کرد بلکه تعدیل قیمت است.

وی افزود: به دلیل اینکه خودروسازان باید تعهدات گذشته را با قیمت قبلی انجام دهند، این تغییر قیمت برای اثرگذاری به زمان زیادی نیاز دارد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی عملیاتی نشده است، گفت: اگر این تزریق نقدینگی صورت نگیرد، قطعه سازان توان تولید خود را از دست خواهند داد و برگشت آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

نجفی منش با بیان اینکه این تسهیلات از طریق خودروسازان به قطعه سازان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: خودروسازان این مبالغ را به عنوان پرداخت معوقات در نظر می‌گیرند و به عنوان مطالبات پرداخت می‌کنند، این مبالغ برای خودروسازان تسهیلات به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه قیمت‌های قطعه سازان باید بین ۸۰ تا ۱۴۰ درصد تعدیل شود، خاطرنشان کرد: این تعدیل باید به دلیل افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی مواد اولیه و ۵۶ درصدی دستمزد و ۳۰۰ درصدی نرخ ارز صورت می‌گرفت که هنوز اتفاق نیفتاده است.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به کمبود نقدینگی قطعه سازان گفت: در حال حاضر تمامی خرید‌ها به صورت نقدی صورت می‌گیرد و این توان از عهده قطعه سازان خارج است به همین دلیل ۳۷ درصد از نیرو‌های خود را تعدیل کردند.

نجفی منش با بیان اینکه از مطالبات قبلی قطعه سازان مدتی است که پرداختی صورت نگرفته است، تصریح کرد: از رقم ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات قطعه سازان نه تنها مبلغی پرداخت نشده بلکه زیادتر نیز شده است.

وی درباره تامین مواد اولیه گفت: فولاد، آلومینیوم، مس و مواد پتروشیمی مواد اولیه اصلی هستند که در داخل کشور تولید می‌شود و در بورس سود‌های ۴۰ تا ۶۰ درصد دریافت می‌کنند، اما قیمت صنایع پایین دستی بسیار پایین است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید