رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس:

سازمان برنامه به بهانه تحریم‌ها، انضباط مالی کشور را نادیده گرفته‌است

کدخبر: ۲۶۳۶۲۲
اقتصادنیوز؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد که نباید انضباط مالی کشور تحت الشعاع تحریم ها قرار گیرد.
سازمان برنامه به بهانه تحریم‌ها، انضباط مالی کشور را نادیده گرفته‌است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ حشمت الله فلاحت پیشه  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به تکرار ردیف ها و بندهایی در لوایح بودجه سنواتی که عملکردی ندارد، گفت: حذف دریف ها و تبصره های لوایح بودجه سنواتی باید در کمیسیون تلفیق بودجه صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از رویه ای که در  لایحه بودجه سال 98  در پیش گرفته شده است، بیان داشت: مجموعه سازمان برنامه و بودجه کاری را صورت داده اند که  به بهانه  تحریم ها انضباط ها مالی کشور نادیده گرفته شده است.

 
گراف لایحه بودجه 98

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد:اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 هستند مواردی را دنبال می کنند، آنها در تلاش هستند که انضباط مالی تحت شعاع موضوع تحریم ها قرار نگیرد.

وی اظهار داشت: ایده ما این است که دوران تحریم ها گذرا است بنابراین باید انضباط مالی کشور باید حفظ شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معتقدم در ضمن بودجه حتما باید با مشورت  دیوان محاسبات  احکام  صیانتی نسبت به قانون لحاظ شود.

گفتنی است، دیوان محاسبات کل کشور در گزارش نظارتی خود از عملکرد بودجه سنوات مختلف بیان داشته است که 6 ردیف و 10 تبصره و بند در لوایح بودجه سالهای 93 تا 97 عملکردی نداشته و در واقع عملکرد این موارد صفر بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید