اصلاح مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی +سند

کدخبر: ۲۶۳۷۲۹
اقتصاد نیوز: دولت مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک را اصلاح کرد و مبنای زمان ترخیص خودروها را قبل از ۱۶ مرداد ماه سال جاری قرار داد.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، هیات دولت در جلسه نهم دی ماه سال جاری شرایط ترخیص خودروهای سواری از گمرک را تصویب کرد. بر اساس بخشنامه هیات دولت ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی یا مناطق آزاد هستند به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشاء ارز به بانک مرکزی بلامانع اعلام و همچنین تمامی ثبت سفارش‌های قبلی خودرو اعم از بانکی و غیربانکی لغو شد.

همچنین خودروهایی که تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تامین ارز شده‌ بودند با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص با ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص شدند با این شرط که هر نوع تخصیص ارز جدید برای این ثبت سفارش‌ها ممنوع شد.

مهلت ترخیص این خودروها چهار ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه اعلام شد.

13971020095334992163391010

13971020095303898163390910

در پی این مصوبه رییس کل بانک مرکزی با ترخیص خودروهای وارداتی که بعد از ۱۶ مرداد ۹۷ وارد گمرکات کشور شده، مخالفت کرد که در نهایت دولت با اصلاحات مدنظر رییس کل بانک مرکزی در این زمینه موافت کرده است.

بر این اساس هیأت وزیران در جلسه ۲۳ دی ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: 

در بند (۱) تصویب نامه شماره ۱۳۷۱۶۱ . ت ۵۶۰۲۳ هـ مورخ ۱۳۹۷.۱۰.۱۶ عبارت «تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه» به عبارت «۱۳۹۷.۵.۱۶» اصلاح می‌شود. بنابراین با مصوبه جدید هیات وزیران مبنای زمانی ترخیص خودورهای در گمرک مانده از تاریخ قبل از ۹۷.۱۰.۱۶ به ۹۷.۵.۱۶ تغییر کرد.

 

photo_2019-01-20_09-04-12

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید