کاهش چشمگیر بازار سهام آمریکا با پیشبینی بدبینانه صندوق بین المللی پول از اقتصاد جهان

کدخبر: ۲۶۴۱۷۳
اقتصاد نیوز: بازار سهام آمریکا در پی گزارش کاهش شدید در رشد اقتصادی چین و تغییر بدبینانه در پیش بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد جهان، با کاهشی چشمگیر روبه رو شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ بازار سهام نیویورک سه شنبه شب پس از تعطیلی دوشنبه به مناسبت بزرگداشت مارتین لوتر کینگ، هفته کاری خود را با ناامیدی آغاز کرد.

شاخص صنعتی داو جونز که جمعه 18 ژانویه در 24.706 واحد بسته شده بود، امروز با 98 واحد سقوط اول هفته خود را با رقم 24.607 واحد شروع کرد.

شاخص اس اند پی 500 و نزدک کامپوزیت نیز وضعیت مشابهی داشتند و به ترتیب با 13 و 48 واحد کاهش معاملات امروز را از 2.657 و 7.109 واحد آغاز کردند.

شاخص صنعتی داو جونز که در طول معاملات امروز به جز در مقاطعی کوتاه کاهشی مستمر داشت، در نهایت با افتی 301 واحدی نسبت به جمعه گذشته، در 24.414 واحد بسته شد.

بازار سهام نیویورک در شاخص مهم اس اند پی 500 نیز شاهد افت تک جلسه ای چشمگیری بود، به طوری که این شاخص 1.42 درصد از ارزش خود را در پایان معاملات امروز از دست داد.

این شاخص با 37.81 واحد عقب نشینی نسبت به مقدار خود در پایان معاملات روز کاری گذشته، در عدد 2.632 بسته شد.

همچنین شاخص نزدک کامپوزیت نیز روندی رو به کاهش داشت و با وجود بازیابی مقداری از ارزش خود در ساعات پایانی معاملات، با 136 واحد کاهش نسبت به روز جمعه، در 7.20 واحد متوقف شد.

این روند نزولی در معاملات امروز سهام وال استریت پس از آن روی داد که صندوق بین المللی پول در گزارشی جدید اعلام کرد که ضرباهنگ رشد اقتصاد جهانی در سال 2019 پایین تر از چیزی خواهد بود که همین سازمان در سال گذشته پیش بینی کرد.

در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که آمریکا درخواست چین برای آغاز مذاکرات مقدماتی برای توافق تجاری را رد کرده و این خبر تاثیری منفی بر بازار سهام نیویورک داشت.

همچنین پیش بینی شد که چین که با کاهش تقاضای داخلی و فشار جنگ تعرفه ای آمریکا روبه رو است همچنان با کاهش رشد اقتصادی درگیر باشد.

رشد اقتصادی چین با کاهش شدید در سال 2018، کمترین میزان را در سه دهه گذشته تجربه کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید