کاهش ۴۶۰ واحدی نماگر بورس پایتخت

کدخبر: ۲۶۴۷۷۵
اقتصادنیوز: معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۱۶۲۴۷۸ هزار و ۹۲۲ واحد به پایان رسید.
کاهش ۴۶۰ واحدی نماگر بورس پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که بیشتر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۴۶۱) واحد افت معادل (۰.۲۸) درصد به ۱۶۲ هزار ۴۷۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۳۳) واحد کاهش معادل (۰.۲۸) درصد به ۴۷ هزار ۹۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۷۲ واحد رشد معادل ۰.۵۹ درصد به ۲۹ هزار و ۷۱۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۲۱ واحد افزایش، معادل ۰.۵۹ درصد به ۲۰ هزار و ۷۲۵ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۰۳) واحد ریزش، معادل (۰.۱۷) درصد به ۱۷۷ هزار و ۷۴۹ واحد، شاخص بازار اول با (۳۱۹) واحد افت معادل (۰.۲۶) درصد به ۱۲۱ هزار و ۱۰۱ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۰۲۲) واحد ریزش معادل (۰.۳۲) درصد، به ۳۱۶ هزار و ۹۳۵ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۵ نماد «شپنا با (۱۵۱) واحد، فولاد با (۱۰۲) واحد، شتران با (۸۲) واحد، شبندر با (۵۷) واحد و پارس با (۵۴) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افت شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری همه شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۹۰۵۴ واحد رشد معادل ۴.۸۶ درصد به ۱۹۵ هزار و ۴۰۲ واحد، محصولات کاغذ با ۱۴۴ واحد افزایش معادل ۴.۵۴ درصد به ۳۳ هزار و ۳۳۳ واحد، انتشار و چاپ با ۱۴۱۰۸ واحد رشد معادل ۴.۳۹ درصد به ۳۳۵ هزار و ۷۱۸ واحد، لاستیک با ۱۰۹۶ واحد افزایش معادل ۳.۷۳ درصد به ۳۰ هزار و ۴۸۰ واحد، دستگاه های برقی با ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحد صعود، معادل ۳.۶۶ درصد به ۶۷۵ هزار و ۶۸ واحد، خودرو با (۶۴۰) واحد افت معادل (۳.۳۰) درصد به ۱۸ هزار و ۷۶۴ واحد، سایر معادن با (۹۰۲) واحد کاهش معادل (۴.۹۲) درصد به ۱۷ هزار و ۴۴۶ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «دپارس، چکاران، فروس، پدرخش، کسرام، غگرجی و ددام»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کماسه، فجام، خاذین، کاوه، خگستر، دعبید و خزامیا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

توقف و بازگشایی نمادها

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «مهندسی ساختمانی تاسیسات راه‌آهن، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، گروه مپنا، کارتن ایران، بیمه پاسارگاد، سرمایه گذار صنایع ایران، ‌سرمایه‌گذاری پارس آریان، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، بانک قرض‌الحسنه رسالت، مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، ‌ لوله و ماشین‌سازی ایران، ‌ کویرتایر» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «سپرده گذاری مرکزی، ‌بیمه پاسارگاد، عمران و توسعه شاهد، ‌سرمایه‌ گذاری اعتلای البرز، ‌سرمایه‌ گذاری شاهد، ‌بازرگانی و تولیدی مرجان کار، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، پارس سرام، پتروشیمی فارابی» متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های فرو سیلیس به دلیل تغییرات ۲۰ درصدی سهام با وقفه ۶۰ دقیقه‌ای برای سفارش‌گیری مجدد مواجه شد و ‌نماد معاملاتی اعتباری کوثر مرکزی با تداوم تعلیق از سوی ناظر بازار فرابورس با توجه به مهلت درخواستی ناشر برای بررسی اطلاعات منتشرشده مواجه شد.

به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۴۷ هزار و ۶۲۹ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۶۰۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۶ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید