بررسی آینده‌ ارزهای دیجیتال، موضوع بحث رهبران جهان

کدخبر: ۲۶۴۸۱۸
​اقتصاد نیوز:مدیران بزرگ‌ترین سازمان‌های مالی و فین‌تک در اجلاس سالانه‌ی فروم جهانی اقتصاد، به بررسی آینده‌ی فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال پرداختند.
بررسی آینده‌ ارزهای دیجیتال، موضوع بحث رهبران جهان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، سال ۲۰۱۸، سال سختی برای دنیای بلاک‌چین بود. شاید مهم‌ترین اتفاق، این بود که تأثیر بالقوه‌ی بلاک‌چین در تمامی کسب‌وکارها، به سوژه‌ی مورد اشتیاق و البته اغراق‌آمیز سیلیکون ولی تبدیل شد. ارزش بیت‌ کوین در سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش یافت و وضعیت سایر سکه‌های دیجیتال هم بهتر از این نبود. بااین‌حال مبلغان دارایی‌های رمزنگاری‌شده، ‌هنوز معتقد بودند که بلاک‌چین نسل آینده‌ی معماری نرم‌افزاری است و پلتفرم‌های غیرمتمرکز و شفافی را پایه‌گذاری می‌کند.

به همین دلیل هم جای تعجب نبود که این هفته، بلاک‌چین موضوع بحث رهبران مالی جهان در اجلاس سالانه‌ی مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس بود. گرچه مباحثات اخیر نسبت به سال قبل، از هیجان کمتری برخوردار بود.

صبح پنجشنبه، گروهی از رهبران فین تک جهان با استفانی مهتا سردبیر Fast Company، به گفتگو نشستند و طبیعتاً بلاک‌چین، سوژه‌ی اول آن‌ها بود. اما همه‌ی این رهبران، افکار مشابهی درباره‌ی آینده‌ی این فناوری نداشتند.

طبق گزارش‌ها، لورنت لی مال مدیرعامل PayU، با نگاهی مثبت و علاقه‌مند به فناوری بلاک‌چین نگاه می‌کرد. او معتقد بود که مفهوم کلی فناوری لجر توزیع‌شده (DLT)، راه را برای مفاهیم و عوامل بالقوه‌ی دیگر باز می‌کند، به همین علت هم آن‌ها روی بلاک‌چین سرمایه‌گذاری می‌کنند. کسب‌وکار PayU متعلق به شرکت رسانه‌ای ناسپرس (Naspers) آفریقای جنوبی است که در چند سال اخیر، تحقیق و سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های بلاک‌چین را آغاز کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید