در بازار کامپیوتر ایران کالا وجود ندارد

کدخبر: ۲۶۵۲۹۹
​اقتصاد نیوز:عضو هیئت‌مدیره پاساژ کامپیوتر رضا گفت تزریق کالاهای تکنولوژی در بازار به دلیل وجود مشکلاتی چون نوسان‌های ارزی، ممنوعیت واردات و ترخیص کالا از گمرک به کندی انجام می‌شود و بازار کامپیوتر ایران با رکود مواجه است.
در بازار کامپیوتر ایران کالا وجود ندارد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، عباس نمازی فرد، عضو هیئت‌مدیره پاساژ کامپیوتر رضا عنوان کرد فروشندگان بازار کامپیوتر به دلیل نوسان‌های ارزی سردرگم شده‌اند و دقیقا نمی‌دانند اگر محصولات خود را بفروشند، آیا توانایی جایگزین کردن آن را دارند یا خیر. به بیانی دیگر فروشندگان نمی‌توانند کالاهای فروخته شده خود را تامین کنند. از ابتدای سال جاری در بازار کامپیوتر رکود شدیدی ایجاد شده و بسیاری از فروشندگان کسب‌وکار خود را تعطیل کرده‌اند. اگر به هر مجتمع تجاری مراجعه کنید تعدادی از فروشگاه‌ها تعطیل شده یا تعدادی از آن‌ها قصد دارند تا پایان سال از این صنف خارج شوند؛ چرا که ادامه فعالیت آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد و تحمل شرایط موجود بسیار دشوار است.

عضو هیئت‌مدیره پاساژ کامپیوتر رضا به موضوع مشکل مالیاتی فروشندگان کالاهای آی تی اشاره کرد و گفت فعالان این صنف به دلیل شرایط فعلی به هراس مالیاتی دچار شدند و در خصوص ارائه اظهارنامه مالیاتی ابراز نگرانی می‌کنند؛ زیرا میزان فروش آن‌ها کاهش پیدا کرده و قادر به پرداخت مالیات نیستند. وی تاکید کرد بین سازمان امور مالیاتی و صنف تفاهمی وجود ندارد و به همین دلیل فروشندگان تضعیف شده و واحدهای صنفی با تعطیلی روبه‌رو خواهند شد.

بازار کامپیوتر

کمبود کالا در بازار کامپیوتر

نمازی فرد در ادامه عنوان کرد فعالان بازار کامپیوتر در شرایط بدی قرار دارند و مشکل واردات، نوسان‌های ارزی، ثبت سفارش، گمرک و ترخیص کالا باعث شده است تزریق کالا در بازار به کندی انجام شود. به همین منظور کالاهای کامپیوتری در بازار کمتر عرضه می‌شود و به نوعی از دنیای تکنولوژی چند قدم عقب مانده‌ایم. با گذر زمان ارزش کالای کامپیوتری افزایش پیدا نمی‌کند و با نگهداری این کالاها در انبار گمرک، از عمر آن‌ها کاسته شده و از بازار خارج می‌شوند. با توجه با این‌که تکنولوژی در تمامی لایه‌های زندگی مردم نفوذ کرده است و مردم نیز به کالاهای تکنولوژی نیاز دارند، اما همچنان بازار کامپیوتر با کمبود کالا روبه‌رو است.

بازار کامپیوتر

نمازی فرد در حالی از کمبود کالا سخن می‌گوید که اخیرا سید مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران عنوان کرده بود قیمت کالاهای رایانه‌ای به میزان 15 درصد کاهش پیدا کرده است، اما در بازار کسی از این کالاها استقبال نمی‌کند. وی تاکید کرده بود بر اساس توافقی که با رئیس گمرک انجام شده تا پایان آذرماه حدود 100 کانتینر کالاهای کامپیوتر توقیفی در گمرک ترخیص و به بازار کامپیوتر عرضه شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد اکثر شرکت‌هایی که کالاهایشان از گمرک ترخیص شده است، به دلیل اینکه خریداران از کالاهای آن‌ها استقبال نمی‌کنند، فروششان کاهش پیدا کرده و در حال حاضر برای حفظ امنیت و نگهداری کالاها با مشکل‌های زیادی روبه‌رو هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید